۷ شهریور ۱۳۹۹، ۲:۱۹

برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در بوشهر اعلام شد

برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در بوشهر اعلام شد

بوشهر - رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بوشهر، برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در بوشهر را اعلام کرد.

سیدناصر فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به اهل بیت (ع) دارند و در برگزاری مراسم و برنامه‌های مذهبی پیشتاز هستند.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه خاطرنشان کرد: امسال به خاطر کرونا مراسم و برنامه‌های ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان تحت تأثیر قرار گرفته است ولی از شور و شعور مردم در این مراسم کم نشده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: درا ین ایام هیچ مراسمی به صورت سنتی برگزار نخواهد شد.

وی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را از مهمترین موضوعات در برگزاری مراسم دهه نخست محرم دانست و تصریح کرد: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور هیئت‌های مذهبی و مردم ولایت‌مدار و عزادار بوشهر برگزار می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری به صورت دستجات در خیابان‌ها ممنوع است خاطرنشان کرد: عزاداری‌ها باید در فضای باز برگزار شود تا از هرگونه انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود چراکه سلامتی سوگواران در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر همراه داشتن زیرانداز، ماسک و مهر در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بوشهر خاطرنشان کرد: مراسم روز تاسوعا شنبه ۸ شهریور ساعت ۱۲ در امام‌زاده عبدالمهیمن (ع) بوشهر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مراسم عاشورای حسینی پرداخت و بیان کرد: این مراسم روز یکشنبه ۹ شهریور ساعت ۱۲ در میدان رئیس‌علی دلواری بوشهر همراه با اقامه نماز ظهر عاشورا برگزار می‌شود.

کد خبر 5010299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha