۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی:

مجالس روز عاشورا با شکوه تمام و نظارت کامل برگزار می‌شود

مجالس روز عاشورا با شکوه تمام و نظارت کامل برگزار می‌شود

بوشهر - رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه حفظ سلامت مردم اولویت اصلی در برگزاری مراسم و برنامه‌ها است گفت: مجالس روز عاشورا با شکوه تمام و نظارت کامل برگزار می‌شود.

نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی و کشور ما با نهضت حسینی عجین شده است و آرمان‌های این نظام مقدس نشأت گرفته از قیام عاشورا است

وی گفت: محرم امسال و برگزاری مجالس حسینی بخاطر شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و شاید در یک قرن اخیر کمتر شاهد برگزاری چنین مجالس و مراسم محرم با این سختی‌ها و مشکلات و محدودیت‌ها بوده‌ایم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور اضافه کرد: امسال جریان مقاومت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بر شور و شعور حسینی بویژه در بین جوانان افزود و نقش مدافعان حرم و شهید قاسم سلیمانی شور و شعور و نظم و دقت را در مجالس عزاداری سراسر کشور تقویت کرد.

حفظ سلامت مردم اولویت اصلی است

نوشادی ضمن قدردانی از عزاداران، مداحان، سخنرانان، و هیئت‌های مذهبی که در رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته اند، ادامه داد حفظ جان مردم اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است.

وی تاکید کرد: هیئت‌های از هرگونه دسته روی و تجمع در روزهای تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند و همه مجالس باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور بیان کرد: از مردم عزادار و شیفتگان مکتب حسینی در سراسر کشور انتظار می‌رود با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) عرض ارادت نموده و با بانیان مجالس و ناظرین بهداشتی و دستگاه‌های انتظامی نهایت همکاری و دقت لازم را داشته باشند.

توزیع ۲۰ میلیون ماسک

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ میلیون ماسک بهداشتی در بین هیئت‌های مذهبی کشور توزیع شده است، از کمک‌ها، مساعدت‌ها و راهبری‌های سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی مجالس حسینی قدردانی و از ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت در همکاری و نظارت بر توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح کمک مومنانه شمیم حسینی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هلال احمر و مؤسسات خیریه که در تأمین و توزیع اقلام بهداشتی و ماسک به هیئت‌های کمک کردند قدردانی کرد.

نوشادی در خصوص اطعام عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا هم اظهار داشت اطعام و نذورات به‌صورت پذیرایی و پخت و پز مناسب نیست و توزیع نذورات صرفاً باید با رعایت موارد بهداشتی و بسته بندی و ترجیحاً خام انجام پذیرد.

کمک‌های مومنانه هیئت‌ها به نیازمندان

وی گفت: کمک‌های مومنانه هیئت‌ها به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر امسال با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم متفاوت‌تر و بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی یادآور شد: با هماهنگی انجام شده بین سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و صدا و سیما هماهنگی و تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت فضای باز و بیرونی بقاع و امام زاده گان شاخص در کشور انجام گرفته تا برخی هیئت‌های و دسته جات عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری و چهارپایه خوانی را در این اماکن بر اساس برنامه ریزی و زمان بندی صورت گرفته انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: از همه هیئت‌ها و بانیان مجالس و روحانیت معظم انتظار می‌رود با رعایت فاصله اجتماعی و شرعی به اقامه با شکوه نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 5010914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha