۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷

مدیرکل ارشاد استان یزد:

۶ شهر یزد در آستانه ثبت در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر هستند

۶ شهر یزد در آستانه ثبت در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر هستند

یزد ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد از راهیابی شش شهر از استان یزد به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

مجید جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در این طرح شهرهای مختلف کشور بر اساس ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به عنوان شهرهای خلاق انتخاب می‌شوند که استان یزد نیز در این دوره توانست در بخش‌های مختلف به مرحله نهایی راه پیدا کند.

وی افزود: هیئت داوران اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اسامی شهرهای راه یافته به مرحله نهایی را اعلام کردند که از استان یزد در بخش‌های مختلف شش طرح به مرحله نهایی رسیدند.

جوادیان زاده بیان کرد: در حوزه ادبیات شهر بهاباد، در حوزه صنایع دستی و سنتی شهرهای میبد و بافق، در حوزه سینما شهر تفت، در حوزه هنرهای تجسمی شهرهای یزد و مهریز و در حوزه هنرهای نمایشی نیز شهر بهاباد انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: بر اساس فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود و گروه‌های ۹ گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرها در رقابت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

جوادیان زاده بیان کرد: بخش‌های این طرح شامل هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک و هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آئینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش، موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، سینما و صنعت بسته‌بندی و چاپ بوده است.

وی عنوان کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

وی افزود: این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

کد خبر 5019928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha