۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۶

معاون اوقاف و امور خیریه یزد:

احداث ۱۵ پروژه عمرانی با همکاری بخش خصوصی در موقوفات

احداث ۱۵ پروژه عمرانی با همکاری بخش خصوصی در موقوفات

یزد ـ معاون بهره‌برداری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از احداث ۱۵ پروژه عمرانی با همکاری بخش خصوصی در موقوفات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پورسلمانی بعدازظهر یکشنبه در نشستی خبری با تاکید بر اینکه احیای وقف با بهره‌وری و توانمند کردن موقوفات با جدیت در یزد دنبال می‌شود، اظهار داشت: درآمدزا کردن موقوفات به احیای وقف و اجرای نیت واقف کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: در همین راستا در اراضی موقوفه استان، ۱۵ پروژه عمرانی با مشارکت و همکاری بخش خصوصی در حال اجراست.

پورسلمانی یادآور شد: این پروژه در مجموع در فضایی به وسعت ۶۳ هزار متر مربع با اعتبار ۳۸۳ میلیون ریال در حال احداث است.

معاون بهره برداری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه ۷۴ درصد رقبات موقوفات یزد در حوزه کشاورزی است، در حوزه کشاورزی به شکل جدی ورود کرده‌ایم و در این راستا گلخانه‌ای در کنار بقعه متبرکه فهرج در حال احداث است.

وی یادآور شد: برای تمامی امامزاده‌های موجود در استان طرح جامع تعریف شده و ۴۷ امامزاده در استان هم اکنون طرح جامع مصوب دارند.

مجتمع بین راهی در جوار بقعه شیخ محمدسلطان احداث می‌شود

معاون فنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست به تشریح پروژه‌های اوقافی که با مشارکت سرمایه گذاران در اراضی وقفی در حال اجراست، پرداخت و گفت: یکی از مهمترین پروژه‌ها، احداث مجتمع بین راهی در جوار بقعه شیخ محمد سلطان در منطقه شاهدیه است.

حمیدرضا تربتی زاده بیان کرد: مجتمع تجاری ابریشم نیز با مشارکت و همکاری بخش خصوصی در یکی از اراضی وقفی یزد در حال احداث است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که موقوفات درآمدزا نشوند، عمل به نیت واقف امکان‌پذیر نخواهد شد و متأسفانه اکنون بخشی از موقوفات استان یزد در شرایطی است که هیچ درآمدی برای عمل به نیت واقف ندارد و در صدد جذب سرمایه گذاری برای فعال کردن و درآمدزا کردن این پروژه‌ها هستیم.

کد خبر 5034513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha