۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۹:۰۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

سرمایه مردم در بورس باید به تقویت تولید منجر شود

سرمایه مردم در بورس باید به تقویت تولید منجر شود

قزوین - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پولی که وارد بورس می‌شود باید به سمت تولید رفته و تولید را تقویت کند نه اینکه این پول مجدد روانه بانک‌ها شود و داستان جدیدی برای کشور ایجاد کند.

لطف‌اله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز دغدغه اصلی مجلس حل مشکلات معیشتی و کاهش تورم و تسهیل تولید در کشور است، اظهار کرد: وزارت صمت باید دنبال اقدامات جدی برای کاهش این مشکلات باشد.

وی بابیان اینکه امیدواریم با انتخاب وزیر و حل مشکل در رأس این وزارتخانه شاهد گشایش در امور مرتبط با نیازهای اساسی مردم باشیم، افزود: بیش از ۴۲ درصد GDP و تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به این وزارت خانه بوده و این نشانگر اهمیت آن است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امروز وزارت صمت تنظیم بازار و کاهش مشکلات عدیده مردم در این حوزه است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌ها و اولویت‌های وزارت صمت، در حوزه صادرات و واردات است و با توجه به مشکلاتی که نظام سلطه برای کشور به وجود آورده، وزارت صمت باید برای تبادل و صادرات و واردات با کشورهای همسایه برنامه مدون عملیاتی داشته باشد.

کاهش قیمت خودرو و لوازم‌خانگی بدون کنترل و کاهش قیمت فولاد ممکن نیست

سیاهکلی توجه به حوزه فولاد را یکی از نیازهای اصلی کاهش قیمت در حوزه خودرو و لوازم‌خانگی دانست و اضافه کرد: کاهش قیمت خودرو و لوازم‌خانگی بدون کنترل و کاهش قیمت فولاد ممکن نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه یکی از اقدامات مورد نیاز دیگر توسط وزارت صمت در حوزه بورس است، تصریح کرد: در حوزه بورس پولی که وارد بورس می‌شود باید به سمت تولید رفته و تولید را تقویت کند نه اینکه این پول مجدداً روانه بانک‌ها شده و داستان جدیدی برای کشور ایجاد کند.

خرید خودرو برای مردم به آرزو تبدیل شده است

وی اظهار کرد: در حوزه خودرو، خرید آن به یک آرزو برای مردم تبدیل شده و مردم امروز با هزینه‌ای که می‌توانستیم یک خودروی خوب و لوکس را خریداری کنیم فقط می‌توانند خودرویی با درجه پایین را تهیه کنند.

سیاهکلی افزود: امروز مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند و کمیسیون صنایع هم با قدرت پای کاهش قیمت‌ها ایستاده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک بابیان اینکه صادرات با کشورهای همسایه باید در دستور کار جدی قرار بگیرد ادامه داد: در باب تهاتر کالا می‌توان اقدامات مهمی انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس به دنبال کاهش قیمت‌ها و حل مشکلات مردم است، خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی مجلس پرهیز از توجه به حاشیه‌ها و تمرکز روی نیازهای اساسی مردم است.

سیاهکلی یادآور شد: امروز کشور به وضعیت و جایگاهی رسیده که بتواند اموری که در اختیار خودش است را مدیریت کرده و مشکلات کشور را حل کند و امیدواریم مجلس بتواند در این حوزه مؤثر واقع شود.

کد خبر 5037622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha