۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷

توسط انتشارات دیدمان؛

ترجمه کتاب «تجزیه آمریکا» چاپ شد/آمریکا آماده تجزیه است

ترجمه کتاب «تجزیه آمریکا» چاپ شد/آمریکا آماده تجزیه است

کتاب «تجزیه آمریکا» نوشته فرانک اچ.باکلی با ترجمه روح‌الله عبدالملکی توسط انتشارات دیدمان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تجزیه آمریکا: تهدید قریب‌الوقوع فروپاشی ملی ایالات متحده آمریکا» نوشته فرانک اچ.باکلی با ترجمه روح‌الله عبدالملکی به‌تازگی توسط انتشارات دیدمان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ترجمه فارسی این‌کتاب که با نام اصلی «American secession : the looming threat of a national breakup» در سال جاری میلادی در آمریکا منتشر شد. این‌کتاب جدیدترین کتاب در حوزه معضلات و مسائل داخلی ایالات متحده آمریکا است و با زاویه جدید از نگاه مسائل داخلی این‌رژیم، به تشریح انگیزه‌ استقلال‌خواهی و گسست سیاسی حاکم بر این رژیم پوشالی می‌پردازد.

فرانک باکلی نویسنده این‌کتاب، استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج میسون و ستون‌نویس روزنامه نیویورک‌پست است و تدریس در دانشگاه پانتئون-آسا و دانشگاه مک­گیل در مونترال را در کارنامه دارد. از این‌نویسنده، پیش از این، آثاری درباره قانون اساسی، حاکمیت قانون، نظریه قرارداد اجتماعی و دونالد ترامپ چاپ شده است.

نویسنده این‌کتاب معتقد است آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به اندازه امروز دچار تفرقه نبوده‌اند و اینک کاملاً آماده تجزیه هستند. او دشمنی‌های تلخ حزبی، بن‌بست قانونگذاری، پذیرش فزاینده خشونت تحت لوای ارزش سیاسی و... را نشان‌گر این واقعیت می­‌داند که در کشورهایی مجزا، زندگی بهتری نصیب مردم آمریکا خواهد شد.

باکلی با بیان این‌که آمریکا بسیار بزرگ است، با استناد به آمار و اطلاعات نشان می‌دهد اگر امریکا به کشورهای کوچک‌تر تقسیم شود، مردمش شادتر شده و فساد نیز در آن کمتر خواهد بود. این‌پژوهشگر با اشاره به سابقه جنگ داخلی برای جلوگیری از تجزیه آمریکا می‌گوید که از این‌تجربه تلخ همواره به‌عنوان یک سند و شاهد برای تقبیح هرگونه تلاش جدیدی برای تجزیه استفاده می‌شود، در حالی که می‌توان بدون جنگ و خونریزی، و با مراجعه به صندوق آرا تجزیه را رقم زد.

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

«آمریکاییان تنها کشف سرزمین خود را مدیون کریستف کلمب ایتالیایی نیستند که او بذرهای ارزشمند دیگری را برای استفاده ساکنان آتی این سرزمین بر خاک پاشید: «جسارت و بی پروایی». محصول این بذرها در زمین بکر آمریکا، ساکنان آن را جسور و بی‌پروا ساخت و علاقه‌مند آزمودن تجربه‌های جدید. از این روی بود که آمریکایی‌ها – ساکنان ۱۳ مهاجرنشین بریتانیایی- در دورانی که سلطنت بریتانیا هنوز فروغی جاودانه داشت، بر کوس استقلال‌خواهی کوبیدند و کشوری جدید را بنیان گذاشتند. مهاجرنشین‌های شمال آمریکا اگرچه هریک دولت و قوه مقننه خاص خود را داشتند، اما حس مشترک مبارزه با بریتانیا، آنان را در کسب یک هدف متحد کرد: «استقلال». بدین‌ترتیب افزایش مالیات بهانه‌ای بود تا ۵۵ نماینده از ۱۲ مهاجرنشین، نخستین کنگره قاره‌ای را در فیلادلفیا تشکیل دهند.»

این‌کتاب با ۲۴۷ صفحه و قیمت ۴۳ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5038818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha