۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴

به مناسبت ایام اربعین انجام می‌شود؛

جاماندگان اربعین راهی اردوهای جهادی می‌شوند

 جاماندگان اربعین راهی اردوهای جهادی می‌شوند

قزوین - مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین از برپایی اردوهای جهادی در ۴ نقطه استان قزوین در قالب پویش جاماندگان اربعین خبر داد.

بهمن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم برگزاری مراسم بزرگ اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: جا ماندن از اربعین حسرت بزرگی بود که امسال به دل زوار و عاشقان حسینی (ع) باقی ماند.

وی افزود: هرچند زیارت از نزدیک در اربعین امسال ممکن نبود اما راه زیارت از دور با خدمت رسانی به مردم بسته نیست و جوانان دانشحو از طریق دیگری به دنبال عرض ارادت به امام حسین (ع) هستند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین اضافه کرد: یکی از این راه‌ها راه‌اندازی پویش جاماندگان اربعین و برگزاری اردوهای جهادی در دو روز منتهی به اربعین است.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی یکی از بهترین راه‌های خدمت رسانی است که در چندسال اخیر بیش از پیش در میان جوانان نهادینه شده و جوانان استان قزوین نیز در این مسیر گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

حیدری با بیان اینکه این اردوها آثار مثبت بسیاری در استان داشته است، عنوان کرد: الگوگیری از اخلاق و رفتار حسنه شهدای گرانقدر و رشد در بستر فرهنگ خودگذشتگی و ایثار از نتایج فردی خوب این اردوها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کمک به عمران و آبادانی مناطق محروم و دور از دسترس و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در این مناطق کم برخوردار و محروم از دستاوردهای اجتماعی اردوهای جهادی دانشجویان است.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین نیز همزمان با اربعین حسینی پویشی تحت عنوان جاماندگان اربعین برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این پویش در قالب اردوهای جهادی عملیاتی می‌شود و دانشجویان با حضور در این پویش خدمات متوع جهادی از جمله خدمات عمرانی، پزشکی و آموزشی به مردم مناطق محروم ارائه خواهند داد.

حیدری گفت: دانشجویان در این اردوها که از امروز آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه دارد در ۴ نقطه محروم مستقر شده و انواع خدمات عمرانی، پزشکی و آموزشی را ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: نوسازی مدرسه در روستای طزرکش کوهین توسط گروه جهادی ثامن الائمه یکی از اقدامات این گروه‌های جهادی است.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: گروه‌های جهادی شکوفه سیب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، خواهران گروه جهادی ثامن الائمه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، گروهی جهادی بنت الهدا، گروهی جهادی آیه و گروهی جهادی مائده با مشارکت موکب حضرت رقیه (س) از امروز در محله باغ نشاط، محله طزرکش و محله بهار شهر قزوین جهت ارائه خدمات در بخش‌های بهداشتی، ویزیت رایگان، مامائی، روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی، آموزشی خواهند پرداخت.

وی در پایان یادآور شد: فعالیت این گروه‌های جهادی محدود به اربعین نیست و استمرار خواهد داشت.

کد خبر 5041925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha