سیدسجاد ایزدهی:

مهم‌ترین وظیفه مسلمانان در شرایط فعلی این است که با هم متحد شوند

 مهم‌ترین وظیفه مسلمانان در شرایط فعلی این است که با هم متحد شوند

یک عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مهم‌ترین وظیفه مسلمانان در شرایط فعلی این است که با هم متحد شوند و در برابر نظام سلطه و آمریکا بایستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: انقلاب اسلامی مقاومتی علیه نظام سلطه گر و دشمنان بود. برخی بر این باور هستند که ما به مثابه یک مصلحت با قدرت‌ها همراهی کنیم و از قدرت آنها بر ضد جهان اسلام یعنی اهل سنت استفاده کنیم اما امام در راهبرد کلان، این روش را کنار گذاشت و صرفاً به دنبال هویت شیعی نبود، ایشان با محوریت حمایت از مستضعفان و مقاومت در برابر جهان سلطه، به حمایت از وحدت شیعه و سنی پرداخت. ایشان مصلحت جهان را بر مصلحت فردی ترجیح داد.

ایزدهی در ادامه افزود: برخلاف مشی امام، برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان رویکرد دیگری در پیش گرفتند. آنها با کشورهای سلطه گر بر ضد ایران اسلامی ائتلاف کردند.

وی با یادآوری اینکه حضرت علی (ع) به خاطر مصلحت اسلام با خلفا کنار آمدند تا اسلام به خطر نیافتد. سید جمال الدین هم در همین راستا پیش رفتند تا یک تمدن جدید و نوین براساس دین شکل دهد.

دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان اظهار کرد: بر خلاف رویکرد امام (ره) برخی از شیعیان، بر اساس راهبرد اسلام امریکایی پیش رفتند و با نظام سلطه برای از بردن اهل سنت ائتلاف و به آنها توهین کردند. این دسته از افراد باعث از بین رفتن وحدت راهبردی اسلام در برابر جهان سلطه می‌شوند. مهم‌ترین وظیفه مسلمانان در شرایط فعلی این است که با هم متحد شوند و در برابر نظام سلطه و آمریکا بایستند.

کد خبر 5048103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha