۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۵۳

ترکیه:درصورت خواست آذربایجان به قره باغ نیروی نظامی اعزام می کنیم

ترکیه:درصورت خواست آذربایجان به قره باغ نیروی نظامی اعزام می کنیم

معاون ریاست جمهوری ترکیه از آمادگی آنکارا برای اعزام نیروی نظامی به قره باغ در صورت خواست باکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام ارشد ترکیه از آمادگی این کشور برای اعزام نیروی نظامی به قره باغ در صورت درخواست آذربایجان خبر داد.

«فواد اوکتای» معاون ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» در عین حال افزود که باکو تا کنون چنین درخواستی نکرده است.

وی همچنین با انتقاد از گروه میانجی «مینسک» که فرانسه، روسیه و آمریکا اعضای آن هستند، گفت که این گروه سعی دارد با حمایت‌های سیاسی، نظامی از ارمنستان این تنش را بدون حل باقی گذارد.

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان روز چهارشنبه در دیدار با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا گفت: شرکای بین المللی باید به به درک کاملی از ماهیت درگیری‌ها در قره باغ رسیده و آشکارا خواستار پایان جنگ (در این منطقه) شوند. آتش بس یک ضرورت است و ترکیه باید از این منازعه خارج شود.

چارلز میشل نیز در این دیدار بر اهمیت رعایت آتش بس در قره باغ تأکید کرد.

گفتنی است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره‌باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اعلام کرد.

درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر حق مالکیت قره‌باغ از اوایل دهه ۱۹۹۰ در جریان است حال آنکه دور جدیدی از تنش‌ها، از جولای ۲۰۲۰ آغاز شده است.

کد خبر 5053927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      3 0
      اعزام نیرو راهکار نیست، اگر کنشگران منطقه و طرفین درگیری نتوانند بحران را مدیریت کنند و جنگ گسترش یابد شورای امنیت سازمان ملل ورود خواهد کرد و با صدور قطعنامه طرفین را به آتش بس فرا خواهد خواند، طرفین به استقرار نیروهای حافظ صلح نیز رضایت میدهند تا آتش بس برقرار و کمک ها بشردوستانه ارسال میشود
      • اسلامی IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
        0 1
        چندین سال از تصویب 4 قطعنامه شورای امنیت مبنی بر خروج ارمنستان از اراضی اشغالی آذربایجان صادر شده و کسی در عمل نتوانسته آنرا اجرا کنه، حالا ارتش آذربایجان خودش داره اجرا میکنه؛ حق پیروز است
      • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
        0 1
        اصل بحران اشغالگری باحمایت روسیه است و اتش بس راه حل نیست چون ۳۰ سال طول کشیده صلح واقعی راه حل است که با اخراج اشغالگران به دست می اید