۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸

گفتگوهایی با هنرمندان در «راهنمای هنری ایران»

گفتگوهایی با هنرمندان در «راهنمای هنری ایران»

برنامه این هفته «راهنمای هنری ایران» در شبکه پرس تی‌وی به معرفی علی‌اکبر بیگی نقاش و سام کلانتری مستندساز می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه این هفته «راهنمای هنری ایران» (iran art guide) در شبکه پرس تی وی به گفتگو و معرفی علی اکبر بیگی نقاش ممتاز هایپر رئالیسم و سام کلانتری مستندساز و برنده سیمرغ از سی و هشتمین جشنواره فجر برای مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» می‌پردازد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی ضحی شهریاری هر هفته روی آنتن می‌رود و قرار است این قسمت با علی بیگی که برنده جایزه اول معتبرترین جشنواره نقاشی در آمریکا است، گفتگو می‌کند. این برنامه همچنین فعالیت‌های وی در زمینه‌های مختلف از جمله برگزاری ۱۵ نمایشگاه گروهی، ۴ نمایشگاه فردی و چندین ورک شاپ آموزشی در کشورهای مختلف از جمله روسیه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

در بخش بعدی این برنامه فعالیت‌های سام کلانتری در عرصه مستندسازی مورد واکاوی قرار گرفته و آثار وی از جمله «تمنای مجهول» که در اولین حضور بین‌المللی‌اش توانست دیپلمِ افتخارِ بهترین فیلمِ کوتاه داستانی را از دهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کودک اروگوئه کسب کند، «جمعه روز بدی بود» (تولید مشترک با کشور فرانسه) و مستندِ بلند «از خانه شماره ۳۷» (درباره زندگی صادق هدایت نویسنده ایرانی)، «مانکن‌های قلعه حسن خان» (دریافت جایزه بهترین کارگردانی مستند از جشن سینمای ایران در سال ۹۵) مرور خواهد شد.

این برنامه با نگاهی به آخرین اثر کلانتری «جایی برای فرشته‌ها نیست» به بررسی این مستند که در مورد تیم هاکی بانوان ایران است و چندین جایزه از جشنواره سینما حقیقت و سیمرغ بهترین مستند از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را کسب کرده است، می‌پردازد.

«راهنمای هنری ایران» شنبه ۱۷ آبان ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه یکشنبه ساعت ۱۶:۰۰ و ۲۳:۰۰ پخش خواهد شد.

کد خبر 5065602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha