۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹

به دست آبی احمد رخ داد؛

برکناری وزیر خارجه، رئیس اطلاعات و فرمانده ارتش اتیوپی

برکناری وزیر خارجه، رئیس اطلاعات و فرمانده ارتش اتیوپی

نخست وزیر اتیوپی امروز سه مقام ارشد این کشور را از کار برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آبی احمد نخست وزیر اتیوپی امروز یکشنبه، وزیر خارجه و رئیس اطلاعات و فرمانده ارتش این کشور را برکنار کرد.

جزییات بیشتری درباره این تصمیم نخست وزیر اتیوپی منتشر نشده است.

این در حالی است که درگیری شدیدی روز چهارشنبه در منطقه تیگرای میان نیروهای نظامی اتیوپی و گروه شورشی موسوم به جبهه آزادسازی اقلیم تیگرای رخ داد. گروه موسوم به «جبهه آزادسازی اقلیم تیگرای» بعد از ماه‌ها آتش‌بس با نیروهای دولتی اتیوپی، درگیری‌ها با نیروهای آدیس‌آبابا را آغاز و به مقر منطقه نظامی شمالی ارتش اتیوپی حمله کرده است.

اتیوپی روز پنجشنبه برای جنگ در تیگرای آماده شد، جنگی که امیدهای بین المللی را به آتش بس میان دولت آبی احمد و جناح قبیله ای قدرتمند که دهه هاست از سوی ائتلاف حاکم هدایت می شود، بر باد داد.

نخست وزیر اتیوپی پس از دو روز درگیری میان نیروهای دولتی و جبهه آزادسازی اقلیم تیگرای دستور داد همه نیروهای نظامی از سراسر کشور به تیگرای اعزام شوند.

نیروی هوایی اتیوپی جمعه شب به دستور آبی احمد نخست وزیر این کشور مراکز نظامی در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی را بمباران کردند و به این ترتیب این کشور در آستانه جنگ داخلی تمام عیار قرار گرفت.

گروه شبه نظامی تیگرای موسوم به جبهه آزادیبخش تیگرای قبل از انتصاب ابی احمد به نخست وزیر اتیوپی در سال ۲۰۱۸ میلادی نفوذ و تسلط بسیاری بر ارتش و دولت این کشور داشت.

اتیوپی به خاطر سالها جنگ و درگیری با برخی کشورهای همسایه و بحران های متعدد با اریتره و سومالی از جمله کشورهایی است که گروههای شبه نظامی در آن فعال هستند.

کد خبر 5066608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha