۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۴۸

در مواجهه با کارشکنی فرانسه و آمریکا؛

پوتین هشدار داد: جنگ تنها جایگزین آتش‌بس قره‌باغ است

پوتین هشدار داد: جنگ تنها جایگزین آتش‌بس قره‌باغ است

برخی کشورهای غربی مانند فرانسه به دنبال سهم‌خواهی از تحولات قره‌باغ هستند حال آنکه رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد این قبیل کارشکنی‌ها با لغو آتش‌بس و آغاز دوباره جنگ همراه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد آنهایی که در مسیر اعمال آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کارشکنی می‌کنند، باید بدانند که جنگ تنها جایگزین آتش‌بس است.

وی ادامه داد: حل و فصل درگیری‌هایی نظیر قره‌باغ برای روسیه بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم تا کمک‌های بشردوستانه‌مان به نفع هر دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان باشد.

این در حالی است که امروز، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که فرانسه با صدور بیانیه‌ای، خواستار نظارت بین‌المللی بر روند اجرای آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی شده است.

فرانسوی‌ها مدعی هستند که ممکن است ترکیه و روسیه برای جلوگیری از نقش‌آفرینی قدرت‌های غربی در مذاکرات صلحی که بعدها پیرامون قره‌باغ برگزار خواهد شد؛ با یکدیگر تبانی کنند.

فرانسه، آمریکا و روسیه به طور مشترک ریاست کارگروه مینسک را بر عهده دارند که بر تحولات اوراسیا و قفقاز نظارت دارد. اما توافق آتش‌بس اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر مناقشه قره‌باغ، فقط با وساطت روسیه به دست آمد حال آنکه بعدها مقرر شد میان آنکارا-مسکو هماهنگی‌هایی در اعمال آتش‌بس انجام شود.

این در حالی است که پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم هشدار داده بود که با تلاش‌ها برای تغییر مفاد توافق آتش‌بس مقابله خواهد شد- اشاره‌ای غیرمستقیم به کارشکنی‌های فرانسه و آمریکا برای بازگشت آرامش به قره‌باغ.

کد خبر 5076325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر حسین خلفی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 10
      سگ روسیه با آمریکا و کللل اروپا می ارزه 🇷🇺
      • ایرانی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
        6 0
        پس ادامه بدیم تاحالاش که چیزی دستگیرمون نشد موهامون سفید شد من بعد ببینیم چی میشه نهایتا اگر بار گران بودیم و رفتیم
    • AE ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      3 3
      باید به نفش آفرینی روسیه و ترکیه در قره باغ تبریک گفت .چون فرانسه و امریکا هرگز به آتش بس دائمی در قره باغ کمک نکردند .چرا که در این سی سال میخواستند مناقشه در قره باغ ادامه داشته باشد .چون این مناقشه باعث میشد که در قفقاز حضور داشته باشند .اگر روسیه و ترکیه به وظیفه اش خوب عمل مناقشه تمام میشود
    • رحمن IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 1
      غرب به باج خواهی معروف است و سعی میکنند روسیه را دچار دردسر منطقه ای کنند..