۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰

فوم شانه تخم مرغ و پنل آکوستیک از کجا بخرم؟

فوم شانه تخم مرغ و پنل آکوستیک از کجا بخرم؟

پنل های عایق صوتی امروزه به آسانی در بازار پیدا می شوند و در کنترل و کاهش صداهای مزاحم نقش سازنده ای دارند. این صنعت رو به گسترش است و برای مردم بسیار سودمند است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه با توجه به زیاد شدن جمعیت در فضاهای کوچک آپارتمان‌ها، سالن‌های سخنرانی، شنوایی سنجی، کتابخانه ها و … نیاز به متریال های جدیدی وجود دارد که بتواند صداها وشلوغی های مزاحم را کنترل کند. این متریال ها می‌توانند صداهای مزاحم را از افراد و مکان‌ها دور کنند و آرامش را برای آنها به ارمغان بیاورند و در مکان‌هایی که نیاز به تمرکز و یا سکوت مطلق وجود دارد، چاره ساز باشند. پنل‌های عایق صوتی همان چیزی هستند که امروزه نیاز مبرمی به آنها احساس می‌شود. با ما در صدابرداران همراه باشید تا انواع عایق‌های صوتی را معرفی کنیم و به سوال فوم شانه تخم مرغ و پنل آکوستیک از کجا بخرم، پاسخ دهیم.

پنل‌های عایق صوتی امروزه به آسانی در بازار پیدا می‌شوند و در کنترل و کاهش صداهای مزاحم نقش سازنده ای دارند. این صنعت رو به گسترش است و برای مردم بسیار سودمند است.

پنل آکوستیک چیست؟

این پنل ها اکثراً برای استودیوهای موسیقی استفاده می‌شوند و عامه مردم اطلاع چندانی نسبت به آنها ندارند. در واقع آکوستیک استودیو از مهم‌ترین کاربردهای پنل‌های عایق صدا است. البته در منازل و آپارتمان‌ها نیز می‌توان از آکوستیک استفاده کرد.

اغلب مردم از سرو صدای ناشی از رفت و آمد اتومبیل‌ها و یا سرو صدای همسایه‌ها و دیگر صداهای مزاحم شاکی هستند و اغلب منازل دارای مصالحی نیستند که بتواند صدا را جذب کند. حتی در منازل مسکونی نشیمن نیز می‌توان از پنل‌های آکوستیک رو کار استفاده کرد. استفاده از پنل آکوستیک به زودی در تمام نقاط جهان بسیار رایج خواهد شد.

در گذشته برای ساخت یک لایه عایق صدا از پشم و شیشه استفاده می‌شد. امروزه با پایین امدن قیمت پنل‌های آکوستیک استفاده از این پنل ها محبوب تر شده است. پنل‌های آکوستیک همچنین دارای طول عمر و ماندگاری بالایی هستند و به آسانی جای یونولیت و پشم و شیشه را گرفته اند. اندازه و سایزهای مختلفی از پنل آکوستیک در بازار موجود است.

انواع پنل آکوستیک

از آنجایی که پنل‌های آکوستیک، ابعاد و سایزهای گوناگونی دارند، معمولاً براساس شکل و کاربردشان دسته بندی می‌شوند نه ابعاد. دسته بندی پنل‌های آکوستیک به شرح زیر است.

فوم شانه تخم مرغی

فوم شانه تخم مرغی از پر کاربردترین پنل‌های اکوستیک در بازار است که قیمت مناسبی نیز دارد. شکل این فوم همان طور که از نام آن بر می‌آید شبیه شانه تخم مرغ است و در جذب صدا عالی عمل می‌کند.

فوم عایق دو رو صاف

فوم آکوستیک دو رو صاف یکی دیگر از انواع پنل اکوستیک است که برای دیوار و کف مناسب است و به دو صورت چسبدار یا ساده در دسترس هستند.

عایق آکوستیک هرمی

عایق اکوستیک هرمی از دیگر عایق‌های صدا است که در استودیو از آن استفاده می‌شود. برای فرکانس‌های متوسط و بالا کاربرد دارند و روکار هستند.

فوم عایق آکوستیک لوله‌ای

در لوله کشی‌های مختلف متناسب با سایز لوله از فوم عایق آکوستیک لوله‌ای استفاده می‌شود.

کدام عایق صدا یا پنل آکوستیک را بخریم؟

در زمان خرید فوم های آکوستیک و عایق صدا فاکتورهای مختلفی مثل جنس، کاربرد آن، ضخامت و انعطاف پذیری آن را در نظر داشته باشید زیرا پنل‌های آکوستیک در دسته‌های گوناگون هستند و کاربردهای مختلفی دارند و از همه مهمتر قیمت مدل‌های مختلف، تفاوت‌های فاحشی با یکدیگر دارد. کارشناسان ما در صدابرداران به شما کمک می‌کنند که پنل آکوستیک مورد نیاز خود را با هزینه‌ای کمتر بیابید.

فوم شانه تخم مرغی چیست و از کجا بخریم؟

فوم شانه تخم مرغی با پیشرفت تکنولوژی عایق صدا و پنل آکوستیک شکل گرفت و از لحاظ ظاهری شبیه شانه تخم مرغ است و صدا را به خوبی جذب می‌کند. ظاهر این فوم آن را برای استفاده به صورت رو کار مناسب کرده است و رنگ سیاه و خاکستری آن نیز باعث شده که فضای تاریکی در هنگام استفاده از آن به صورت روکار ایجاد شود.

فوم شانه تخم مرغی ارائه شده در صدابرداران، به دقت و توسط ماشین آلات مدرن تهیه می‌شود. متریال به کار برده شده در این فوم، از بهترین و مرغوب ترین فوم پلی یورتان است که ویژگی آکوستیک و دانسیته استاندارد دارد.

کاربرد فوم شانه تخم مرغی

در دنیای امروزی از فوم شانه تخم مرغی به عنوان به صرفه ترین و پر کاربردترین روش آکوستیک در جهان یاد می‌شود. بر همین اساس در بیشتر استودیوهای خانگی و یا حتی حرفه ای از فوم شانه تخم مرغی استفاده می‌شود. همان طور که گفتیم استودیو از مهم‌ترین کاربردهای فوم شانه تخم مرغی است. البته از فوم ها در خودرو، سالن‌های سخنرانی و کنفرانس، تئاتر و یا ضبط ویدئو نیز استفاده می‌شود. حتی در برخی منازل برای کنترل صدای مزاحم بیرون از خانه از عایق‌های صوتی استفاده می‌کنند.

نحوه نصب فوم شانه تخم مرغی

معمولاً فوم شانه تخم مرغی بر روی دیوار، سقف و حتی درب نصب می‌گردد. چسباندن فوم آکوستیک تخم مرغی بسیار آسان است. می‌توان این پنل ها را با میخ و یا چسب پاتکس به راحتی نصب نمود.

فوم شانه تخم مرغی و پنل آکوستیک از کجا بخرم؟

فوم شانه تخم مرغی همان طور که گفتیم یکی از انواع پنل آکوستیک است که در سایزها و ابعاد مختلف در بازار وجود دارد و کیفیت‌های مختلفی نیز دارد. البته نمی‌توانید فوم شانه تخم مرغی و پنل آکوستیک را از مغازه‌های صوتی و تصویری بخرید بلکه باید از فروشگاه‌های خاص و معتبر به صورت آنلاین خریداری کنید. یکی از فروشگاه‌های مطرح و معتبر در زمینه عایق صدا و پنل آکوستیک، فروشگاه صدا برداران است. فوم شانه تخم مرغی در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با کیفیت خوب ومرغوب در این فروشگاه ارائه شده است و به راحتی می‌توانید اقدام به خرید فوم شانه تخم مرغی مرغوب و با کیفیت کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5093901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha