۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳

حجت الاسلام عباسپور خبر داد

چاپ مقالات ارائه شده در همایش آسیب های اجتماعی در مجلات تخصصی

چاپ مقالات ارائه شده در همایش آسیب های اجتماعی در مجلات تخصصی

مسئول دفتر قم پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی گفت:خروجی اولین مرحله این همایش در مجله پژوهشی اسلام و آسیب های اجتماعی چاپ شده است که در دومین مرحله همایش هم این کار انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم عباسپور مسئول دفتر قم پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی در نشست خبری دومین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام (پیشگیری و مقابله) اظهار کرد: دانشگاه شاهد به موازات اجرای این همایش که نخستین مرحله از آن در سال ۹۶ برگزار شد، یک پژوهشگاه را با همین عنوان هم در تهران و هم در قم تاسیس کرد.

وی افزود: اکثر اندیشمندان در حوزه های آسیب های اجتماعی در قم هستند و به همین دلیل یک پژوهشگاه با این عنوان در قم راه اندازی کردیم.

مسئول دفتر قم پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی ادامه داد: هدف مطالعات اسلامی در موضوع آسیب های اجتماعی از این جهت خوب است که مطالعات غربی در این حوزه بسیار انجام شده است اما نگاه دینی و نگاهی که به درد زندگی یک فرد در جامعه اسلامی بخورد تا به الان نداشته ایم.

عباسپور تصریح کرد: همایش دوم در زمینه آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام، از این جهت مهم است که در همایش اول هدف ما ایجاد گفتمان سازی بود و در این همایش بحث به کارگیری اندیشه های کسب شده در همایش اول اهمیت دارد.

وی گفت: پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی دو سال است که شروع به کار کرده و با اکثر مراکز علمی و دانشگاهی در ارتباط بوده و طرح های خوبی را هم در این ارتباط کسب کرده که ان شاءالله تا آخر سال خروجی طرح ها ارائه می شود.

مسئول دفتر قم پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی افزود: امیدواریم تا یک سال آینده اکثریت طرح ها خروجی داشته باشند تا بتوانیم گامی موثر در زمینه آسیب های اجتماعی برداریم.

عباسپور خاطرنشان کرد: خروجی اولین مرحله این همایش در اختیار پژوهشکده قرار گرفته و در مجله پژوهشی اسلام و آسیب های اجتماعی و دیگر مجلات مرتبط چاپ شده است که همین کار هم برای مقالات ارائه شده در دومین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام انجام می شود.

مسئول دفتر قم پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی تصریح کرد در پایان: از همین جا اعلام می کنم آمادگی همکاری با تمامی مراکز دانشگاهی را داریم.

کد خبر 5094642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha