۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۶

رئیس کل دادگستری استان فارس:

اقدامات علمی و پژوهشی قضات زمینه اتقان رای قضایی رافراهم کرده است

اقدامات علمی و پژوهشی قضات زمینه اتقان رای قضایی رافراهم کرده است

شیراز - رئیس کل دادگستری فارس گفت: فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی زمینه اتقان رای قضات در استان فارس را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در نهمین جلسه شورای قضائی فارس، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و قدردانی از تلاش‌های قضات برجسته استان در راستای انجام کارهای علمی و پژوهشی گفت: دادگستری فارس در ارائه شاخص‌های تحول در قوه قضائیه یکی از استان‌های پیشتاز بوده که این امر حاصل وجود دیدگاه‌های علمی مجموعه قضائی استان است.

او با بیان اینکه اقدامات مناسبی در حوزه پژوهش در سال‌های اخیر انجام شده است، خدمات مجموعه سازمان‌های وابسته قوه قضائیه در استان فارس را شایسته قدردانی دانست و افزود: اقدامات ارزشمندی اجرا شده که از جمله آن تثبیت مالکیت ۳ و نیم میلیون هکتار از اراضی استان است که این اقدام معادل کار در ۴۰ سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر کاهش موجودی پرونده‌های معوق و قدیمی در همه حوزه‌های قضائی استان فارس تأکید و اضافه کرد: گزارش‌های اخذ شده از حوزه‌های مختلف حاکی از اهتمام ویژه برخی از حوزه‌ها در این خصوص است.

موسوی تاکید کرد که قضات در سراسر استان فارس برنامه ریزی واژه‌ای در خصوص مختومه کردن پرونده معوق داشته باشند و حداکثر تا قبل از پایان امسال تکلیف این پرونده‌ها مشخص شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر تعیین تکلیف اموال توقیفی و خودروهای در پارکینگ‌های فارس تأکید کرد و گفت: این موضوع از جمله تأکیدات اخیر ریاست معظم قوه قضائیه در راستای حفظ حقوق شهروندی بوده که باید در دستور کار پیگیری ویژه دادستان‌های سراسر استان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات الکترونیک قضائی از جمله شاخص‌های مهم ارزیابی دادگستری‌های استان‌ها قرار گرفته است، خواستار توجه ویژه مسئولین قضائی استان به این امر مهم شد.

کد خبر 5096835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha