۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸

جوکار در صحن مجلس:

نباید توانمندی‌های فرماندهان ارتش و سپاه را فراموش کنیم

نباید توانمندی‌های فرماندهان ارتش و سپاه را فراموش کنیم

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در واکنش به پیشنهاد ممنوعیت ورود نظامیان به عرصه انتخابات، گفت: نباید توانمندی‌های فرماندهان ارتش و سپاه را فراموش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صالح جوکار در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان پیشنهاد غلامرضا نوری‌قزلچه مبنی بر ممنوعیت ورود نظامیان به عرصه انتخابات، گفت: تعجب می‌کنم از نمایندگانی که دو دوره در مجلس هستند و قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلی انتخابات را نخوانده اند.

وی با اشاره به بند ۱۶ سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: این بند اصلا منحصر به نیروهای مسلح نیست و مربوط به همه دستگاه‌هاست. این بند تاکید بر ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، قوای سه گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آنها، تمامی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در دسته بندی‌های جناحی و انتخاباتی و جانب داری از داوطلبان دارد و این انحصار تنها متعلق به نیروهای مسلح، ارتش و سپاه نیست.  یعنی هیچ کدام از دستگاه‌های دولتی و قوای سه گانه حق ورود به انتخابات و صحبت به نفع نامزدی را ندارند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: نباید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سران ارتش و سپاه و نیروی انتظامی را فراموش کنیم. امروز در همین مجلس ۵۵ نفر از نیروهای مسلح همکار شما هستند. چطور ما از این ظرفیت استفاده نکنیم؟ این نمایندگان طبق قانون و در موعد مقرر بازنشسته شدند و در انتخابات شرکت کردند.

جوکار افزود: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی مگر سرلشکر نبود؟ مگر جایگاه فرماندهی نیروی قدس را نداشت؟ او هم در مسائل نظامی منطقه موفق عمل کرد و هم یک دیپلمات فعال و کارآمد بود. چطور سردار سلمانی توانست روسیه را پای کار سوریه بیاورد و چرا دستگاه دیپلماسی ما نتوانست چنین کاری را انجام دهد؟ پس چرا از این ظرفیت استفاده نکنیم؟

وی اظهار داشت: مگر یک صدا همه جناح‌ها نمی گفتند برای دور آینده انتخابات، سردار سلیمانی بیاید و اما آن عزیز نپذیرفت. این درخواست را شما می‌دانستید و می‌گفتید ناجی این مملکت سردار سلیمانی است. بنابراین ما باید به این نکات توجه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: عزیزانمان در نیروهای مسلح توانمندی‌هایی دارند که می توانیم در عرصه اداره کشور از آن استفاده کنیم و نباید در این راستا ممنوعیت ایجاد کنیم .آنچه که رهبری و امام تاکید داشتند ورود نیروهای مسلح به دسته بندی‌های  سیاسی کشور است که این خطرناک است اما نباید آنان را منع کنیم.

کد خبر 5100099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha