۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱

تاسیس بنیاد سلیمانی در کلمبیا/انتشار «رفیق خوشبخت ما» به ۱۰ زبان

تاسیس بنیاد سلیمانی در کلمبیا/انتشار «رفیق خوشبخت ما» به ۱۰ زبان

محمدرسول الماسیه گفت: کتاب «رفیق خوشبخت ما» به ۱۰ زبان زنده دنیا با همکاری نمایندگی‌های فرهنگی ایران، ترجمه و منتشر شده است. همچنین بنیاد شهید سلیمانی نیز در کلمبیا تاسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرسول الماسیه، رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی و انتشارات زائر که کتاب ارزشمند «رفیق خوشبخت ما» را با موضوع «معرفی ابعاد شخصیت شجاع، مبارز، رزمنده، ولایتمدار، خدا ترس، عارف و مردمی سردار سلیمانی» برای مخاطبان عمومی منتشر کرده‌اند، تمجید کرد.

وی گفت: آستان قدس ترجمه کتاب را به چهار زبان انگلیسی، عربی، فرانسه و اسپانیولی انجام داد و نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور نیز آن را به پنج زبان آذری، ترکی استانبولی، صربی، یونانی و اردو ترجمه کردند. انتشارات خط مقدم نیز، این کتاب را به زبان روسی برگردانده است. این تلاش هم‌افزایانه و کم نظیر، جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی افزود: از سال گذشته، بلافاصله پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، چندین کتاب در مورد شخصیت و خدمات آن شهید در سطح بین‌الملل از سوی علاقه‌مندان تألیف و ترجمه شد. کتاب «ژنرال قاسم سلیمانی؛ راه عشق؛ سرکوبگر داعش» به زبان اندونزیایی در اندونزی و کتاب «شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و استعمار» به زبان بنگالی در بنگلادش تألیف و منتشر شده است.

الماسیه همچنین، به انتشار کتاب‌های «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» به زبان اردو در پاکستان و «حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم» به زبان ترکی استانبولی در ترکیه اشاره کرد.

وی ادامه داد: انتشارات خط مقدم نیز کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» را که در ایران به چاپ نهم رسیده است، به زبان روسی، ترجمه و منتشر کرده است. همچنین گروهی از علاقه‌مندان سردار، بنیاد شهید سلیمانی را در کلمبیا تأسیس کرده و کتاب «عمویم سلیمانی» را به مناسبت سالگرد شهادتش به زبان اسپانیایی ترجمه و منتشر کرده‌اند.

رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی خاطرنشان کرد: کتاب «شهید القدس الحاج قاسم سلیمانی» به زبان عربی در لبنان تألیف و توسط انتشارات دار الحضاره الإسلامیه منتشر شد. این کتاب در سوریه همزمان با سالگرد شهادت سردار تجدید چاپ شده است.

کد خبر 5110956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha