۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷

استاندار گیلان:

صیانت از نیروهای انسانی از وظایف گزینش پس از جذب است

صیانت از نیروهای انسانی از وظایف گزینش پس از جذب است

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر رعایت بررسی های منصفانه، اصل شایسته سالاری و زبده گزینی، گفت: صیانت از نیروهای انسانی و چگونگی ارتقای آنها پس از جذب نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزاری خبرگزاری مهر، ارسلان زارع یکشنبه در دیدار اعضای هسته گزینش گیلان فلسفه و ابعاد موضوع گزینش را بسیار گسترده، مهم و تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: اهمیت موضوع گزینش را می‌توان در ابعاد فرمان تاریخی هشت ماده‌ای حضرت امام خمینی (ره) مشاهده کرد.

وی افزود: صدور فرمان امام راحل درباره گزینش در وضعیتی که نظام جمهوری اسلامی در بحبوحه سختی‌های جنگ تحمیلی، توطئه‌های گسترده گروهک‌ها و دشمنان خارجی قرار داشت، به لحاظ صیانت از حقوق بشر و حقوق شهروندی و بالاتر از آنها استیفای حقوق افراد به لحاظ شرعی، اقدامی افتخارآمیز محسوب می‌شود.

استاندار گیلان ادامه داد: اندیشمندان، رسانه‌ها و صدا و سیما در ایام مختلف برای تبیین اهداف، تأثیرگذاری و ترویج آن در جامعه به بازخوانی فلسفه این قبیل فرامین، پیام‌ها و اقدامات بپردازند تا نسل جوان که در معرض انواع توطئه‌ها و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه گزینش گران اگر چه به صورت رسمی در مقام قضاوت نیستند اما حاصل کار آنان انتخاب گری و قضاوت است، گفت: آیات و روایات متعددی پیرامون دشواری کار قضاوت و سنگینی آن، متوجه گزینش گران نیز می‌شود و در این مسیر باید دقت شود تا حقی ضایع نشود.

زارع بررسی بیش از هفت هزار پرونده در ۹ ماه امسال فقط در مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را گوشه‌ای از تلاش‌های گزینش گران ارزیابی کرد و افزود: در این روند باید سوالاتی مرتبط با موضوع مأموریت و وظایف افراد در جایگاهی که برای آن مورد گزینش قرار می‌گیرند، تدوین و بررسی‌های منصفانه صورت گیرد تا اصل مهم شایسته سالاری و زبده گزینی مراعات شود.

استاندار گیلان فرآیند گزینش در مدیریت منابع انسانی به ویژه در جذب نیروها و ارتقا بهره‌وری در نظام اداری برای تحقق اهداف را بسیار حائز اهمیت عنوان و اضافه کرد: اصل تقوا، امانتداری، کارآیی، تعهد و تخصص باید همواره مورد توجه باشد.

وی صیانت از نیروهای انسانی سازمان‌ها و چگونگی ارتقا آنان را از وظایف و اولویت‌های دیگر گزینش پس از جذب دانست و اظهار کرد: تحقق اهداف سازمانی و ارتقا بهره وری در هر رده‌ای از قوای حاکمیتی در مجموعه نظام و دستگاه‌های اجرایی، نظامی و نهادهای عمومی غیردولتی یک وظیفه خطیر است.

کد خبر 5112716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha