۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران:

۵ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات دماوند در سلامت کامل نجات یافتند

۵ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات دماوند در سلامت کامل نجات یافتند

تهران- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از سلامت بودن ۵ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات «دریاچه تار» دماوند خبر داد و گفت: همه مفقودین سالم هستند و تا ساعاتی دیگر به منازل خود بر می گردند.

منصور درجاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت ۵ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات دریاچه تار اظهار داشت: با تلاش و همکاری عوامل امداد و نجات پس از ساعت‌ها کاوش و جستجوی هوایی که موفق به یافتن مفقودین در زرین کوه نشده بودیم، خوشبختانه تیم‌های جستجوی زمینی موفق به یافتن هر ۵ نفر به صورت زنده شدند و تا ساعاتی دیگر به منازل خویش باز خواهند گشت.

درجاتی در تشریح جزئیات امداد و نجات کوهنوردان مفقود شده گفت: شب گذشته ۵ نفر از کوهنوردان با وجود ابلاغ منع صعود و احتمال سقوط بهمن به ارتفاعات در کوه اطراف دریاچه تار حضور پیدا کرده بودند که با اطلاعات دریافتی مشخص شد این افراد مفقود شده‌اند و عملیات جستجوی این افراد توسط عوامل امداد و نجات از شب گذشته آغاز شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه این افراد بعد از استقرار در کنار رودخانه و روشن کردن آتش، به علت سقوط بهمن سنگین نتواسته بودند از مسیر رفت خود بازگردند که با هماهنگی هلال احمر دماوند و همچنین امداد هوایی صبح امروز عملیات جستجو با بالگرد آغاز شد.

وی عنوان داشت: در نهایت و با تلاش بی وقفه و مستمر عوامل امدادی هلال احمر شهرستان دماوند و استان تهران در عملیات جستجوی زمینی ۵ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات زرین کوه دماوند نجات پیدا کردند.

درجاتی از همه کوهنوردان خواست نسبت به هشدارهای ابلاغ شده توجه ویژه داشته باشند تا دچار حوادث ناگوار نشویم.

کد خبر 5115685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha