۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه جز اولین استان‌های دارای بیشترین نرخ بیکاری است

کرمانشاه جز اولین استان‌های دارای بیشترین نرخ بیکاری است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: با وجود کاهش نرخ بیکاری در سال های اخیر، کرمانشاه همچنان جز اولین استان‌های دارای بیشترین نرخ بیکاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح امروز در نشست شورای اداری که با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس دستگاه قضائی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حضور آیت‌الله رئیسی و معاونین قضائی در کرمانشاه نقطه عطفی در این استان خواهد بود.

وی افزود: هماهنگی و وحدت بسیار خوب در سایه نماینده معزز ولی فقیه و پدر معنوی استان در کرمانشاه، شرایط مناسبی برای توسعه استان فراهم کرده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به سند تحول قضائی در گام دوم انقلاب اقدامی که از تضییع حقوق جلوگیری خواهد کرد تصریح کرد: سند مذکور با رویکرد مبارزه با فساد باعث اقبال و همکاری بیشتر اقشار مختلف مردم شده است.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی از قصرشیرین کرمانشاه آغاز شد و با عملیات مرصاد در کرمانشاه به پایان رسید لذا با توجه به شرایط موجود زمانی که زیر ساخت‌ها در بسیاری از مناطق کشور انجام می‌گرفت در کرمانشاه انجام نشد و باعث عقب ماندگی استان کرمانشاه در زیرساخت‌ها شد.

بازوند گفت: با وجود کاهش نرخ بیکاری در سال‌های اخیر در استان کرمانشاه، کرمانشاه همچنان جز اولین استان‌هایی است که دارای بیشترین نرخ بیکاری است.

وی اضافه کرد: در زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه که بیش از ۲۰ ثانیه طول کشید ۱۱ هزار میلیارد خسارت مالی داشتیم و در پی آن ۹ شهرستان و یک‌هزار و ۹۰۰ روستا شامل ۴۱ هزار خانه تخریب شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در استان کرمانشاه ۶ مرز وجود دارد که پنج مرز از این تعداد رسمی است و ۴۵ درصد صادرات به کشور عراق از این مرزها صورت انجام می‌گیرد و در صورت برنامه درست و اجرایی قطع باعث پیشرفت خواهد شد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه ۲۵ هزار خانوار با جمعیتی نزدیک به ۸۵ هزار نفر مرزنشین دارد که حافظان واقعی این مرز و بوم هستند ولی متأسفانه سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق مرزی خیلی کم بوده و این وضعیت موجب افزایش بیکاری و کوله‌بری شده‌است.

بازوند ادامه داد: پروژه راه آهن غرب کشور از دیگر دغدغه‌های استان کرمانشاه به عنوان یک پروژه ملی، نیازمند کمک و حمایت حاکمیت است.

وی با اشاره به بحث تصویب منطقه آزاد قصرشیرین، افزود: منطقه آزاد قصرشیرین از درخواست‌های مهم مردم استان کرمانشاه برای جبران عقب‌ماندگی های استان در هشت سال جنگ تحمیلی است.

استاندار کرمانشاه با اشاره قطار شهری کرمانشاه به عنوان دیگر پروژه نیمه کاره استان کرمانشاه، تصریح کرد: قطار شهری در استان کرمانشاه آینه دقی برای مردم شده و نیازمند یک‌هزار میلیارد کمک دولتی است که انتظار می‌رود از منابع بانکی به شهرداری کرمانشاه کمک شود.

کد خبر 5116376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha