۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴

استاندار یزد:

رفع برخی مشکلات بخش خصوصی در اختیار مجلس است

رفع برخی مشکلات بخش خصوصی در اختیار مجلس است

یزد ـ استاندار یزد با اشاره به اینکه در استان یزد هر آنچه در اختیار داشته ایم برای رفع مشکلات بخش خصوصی به کار گرفته‌ایم، گفت: رفع برخی مشکلات در اختیار مجلس است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور نیکزاد، نایب رئیس مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین دولت و بخش خصوصی در استان یزد وجود دارد و تاکنون نیز توانسته ایم از ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی از جمله این ظرفیت‌ها به کارگروه تسهیل، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اشاره کرد و افزود: مصوبات این جلسات تاکنون توانسته بسیاری از مشکلات بخش خصوصی و موانع پیش روی سرمایه گذاری در یزد را برطرف کند.

طالبی یادآور شد: برخی نقدهای موجود مربوط به قوانین و مقررات است و در برخی موارد نیز ناهماهنگی میان دستگاه ها سبب گلایه و نارضایتی بخش خصوصی شده که تلاش ما رفع این ناهماهنگی‌هاست.

استاندار یزد تصریح کرد: تلاش ما افزایش این تعامل و گفتگوهاست و البته نیاز است در سطح ملی نیز فضای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بهبود یابد و این تعامل را پررنگ‌تر ببینیم.

طالبی عنوان کرد: برخی موارد مطرح شده توسط بخش خصوصی باید توسط مجلس برطرف شود و برخی نیز نیازمند نگاه ملی است اما در سطح استان، هر آنچه در اختیار داشته ایم برای تقویت تعامل و رفع مشکلات بخش خصوصی استفاده کرده ایم.

وی بیان کرد: حساسیت مجلس و اهتمام دولت برای رفع این مشکلات چه در حوزه تولید و چه در حوزه صادرات دارد می‌تواند فضای تعامل و همکاری و رشد بخش خصوصی در کشور را فراهم کند.

استاندار یزد ادامه داد: در حال حاضر در مسیری هستیم که نه تنها از بروز مشکل در واحدهای بخش خصوصی جلوگیری می‌کنیم، بلکه در مسیر به چرخه آوردن واحدهای تعدیل شده از سال‌های قبل هستیم.

طالبی با بیان اینکه چندین واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در سال‌های قبل دوباره شروع به کار کرده‌اند، گفت: نمونه های بسیاری از وارد کردن واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید داشته ایم که نمونه آن روز گذشته در ابرکوه و در یک واحد تولید کاشی و سرامیک اتفاق افتاد.

کد خبر 5116502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha