۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۲

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

فرار مالیاتی عده‌ای خاص را نمی توان به پای همه مردم نوشت

فرار مالیاتی عده‌ای خاص را نمی توان به پای همه مردم نوشت

اصفهان - امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه قشر غالب مردم و صاحبان واحدهای صنفی و تولیدی در پرداخت مالیات همکاری می‌کنند، گفت: نباید فرار مالیاتی یک عده‌ای خاص را به پای همه مردم نوشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با جمعی از مدیران و مسئولان سازمان مالیاتی کشور با اشاره به آموزه‌های دینی درباره پرداخت خمس و زکات اظهار داشت: این گونه وجوه پرداختی توسط مردم باعث می‌شود که کمتر شاهد وجود فقیری در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در زمینه مالیات فرار مالیاتی برخی از واحدهای تولیدی است، ابراز داشت: برخی از این شرکت‌ها به این منظور واحدهای خود را در شهرستان‌ها احداث می‌کنند ولی یک دفتر هم در تهران دایر می‌کنند.

رسیدگی مالیاتی واحدهای تولیدی در همان منطقه تولیدی انجام شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از فرار مالیاتی واحدهای صنعتی باید رسیدگی مالیاتی آنها در همان منطقه تولیدی انجام شود، تصریح کرد: البته نظام پرداخت مالیاتی ما با وجود تمام اقدامات انجام شده برای اصلاح، هنوز دارای مشکلاتی است که امیدواریم به زودی این مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه پنهان کاری یکی از راه‌های فرار مالیاتی برخی از تولیدکننده‌هاست، خاطرنشان کرد: ممیزان مالیاتی هم در هنگام فعالیت خود باید از هرگونه حدس و گمان بپردازند و اقدامات خود را بر حسب مستندات انجام دهند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه قشر غالب مردم و صاحبان واحدهای صنفی و تولیدی در پرداخت مالیات همکاری می‌کنند، تاکید کرد: نباید فرار مالیاتی یک عده‌ای خاص را به پای همه نوشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کسب و کار بسیاری از مشاغل دشوار شده است، افزود: باید نگاه مسئولین و مدیران به صورت کامل و همه جانبه نگر و شرایط کنونی اقتصادی را هم برای کمک به بخش خصوصی و تعامل با واحدهای تولیدی و صنعتی باشد.

کد خبر 5129800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha