۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری؛

مسئولان باید زیست فناوری را مسئله نخست خود قرار دهند

مسئولان باید زیست فناوری را مسئله نخست خود قرار دهند

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: باید در حوزه زیست فناوری با زبان اقتصاد آشنا باشیم و مسئولان باید این موضوع را مسئله نخست خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور با بیان اینکه توجه به زیست فناوری در حوزه اقتصاد کلان موضوعی مهم است، گفت: در این حوزه باید با زبان اقتصاد آشنا باشیم و مسئولان باید زیست فناوری را مسئله نخست خود قرار دهند.

قانعی ادامه داد: برای انجام کارهای بزرگ در حوزه زیست فناوری باید به بلوغ برسیم. در موضوعات مهمی مثل غذا و امنیت غذایی که وابسته به دانش زیستی است، وارد کننده هستیم.

وی افزود: البته اقداماتی برای رفع آن انجام شده است و ما در این حوزه فراخوان‌هایی برای توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و خلاق منتشر کردیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری افزود: در حال حاضر در حوزه زیست فناوری دریا هم فعالیت‌های اثرگذاری در حال انجام است. همچنین در ۳ سال اخیر که فعالیت‌های حوزه واکسن به بخش دانش بنیان و خصوصی واگذار شد، اقدامات مناسبی انجام شد که راه گشا بود.

قانعی با اشاره به راه اندازی شتابدهنده‌های زیست فناوری در معاونت علمی و فناوری گفت: یک صندوق حمایتی به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان نیز راه اندازی شد. برای توسعه فعالیت‌های شتابدهنده و صندوق نیاز به مدیریتی مناسب داریم.

به گفته وی، ایران این قدرت تبدیل زیست فناوری به دیپلماسی را دارد. کاهش واردات باید دغدغه مسئولان باشد که توجه به نوآوری و فناوری یک راه حل آن است.

کد خبر 5131674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha