۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان خبر داد؛

افزایش پرونده‌های توهین دلیل کاهش توان رسیدگی به‌پرونده‌های کلان

افزایش پرونده‌های توهین دلیل کاهش توان رسیدگی به‌پرونده‌های کلان

اصفهان - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: افزایش پرونده‌های توهین و افترا منجر به ناتوانی در رسیدگی به پرونده‌های کلان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا سجودی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مردمی برای رسیدگی به امور از سیاست‌های جدید قوه قضائیه است، اظهار داشت: در این زمینه دستورالعمل مشارکت‌های مردمی با قوه قضائیه تدوین و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه غالباً مجری قوانین مجلس بود، اضافه کرد: امروزه به سمت سیاست بینابینی برای مشارکت مردم حرکت کرده‌ایم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سجام» برای جمع آوری اطلاعات مردمی در قوه قضائیه تصریح کرد: در این سامانه حقوق عمومی جامعه مورد توجه است و اطلاعات درج شده در آن با سرعت پیگیری می‌شود.

لزوم بازاجتماعی کردن مجرمان

وی با بیان اینکه بازاجتماعی کردن مجرمان از برنامه‌های در دستور کار قوه قضائیه است، اضافه کرد: البته در این زمینه برنامه‌های پیشگیری با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

سجودی با بیان اینکه جرایم استان اصفهان نشان می‌دهد رسیدگی به پرونده‌هایی نظیر افترا و توهین امکان رسیدگی به پرونده‌های کلان را کاهش می‌دهد، افزود: در این زمینه برنامه‌های کنترل خشم و خلق را در دستور کار داریم.

وی پیوند دادگستری و مجامع علمی و پژوهشی را نقطه مثبت این دوره از قوه قضائیه دانست و ابراز داشت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه‌های استان داشته‌ایم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه حاشیه نشینی نیز کارهای بزرگی انجام شده است، افزود: در این زمینه پیشگیری‌های قضائی را انجام داده‌ایم.

استفاده از ظرفیت ۱۲۰ مسجد برای صلح و سازش

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مساجد برای ایجاد فضای صلح و سازش در استان اصفهان مورد توجه است، ادامه داد: امروز این آمار به ۱۲۰ مسجد رسیده است.

سجودی با بیان اینکه در حاشیه نشینی مراکزی را داشتیم که پلمب کرده‌ایم، اظهار داشت: در این زمینه با همکاری مرکز فدک را برای پذیرش همه اقشار آسیب پذیر به ویژه از حاشیه شهر باشد و جهت توانمندسازی اقدام شود.

کد خبر 5134193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha