۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبرداد

فعالیت ۹ فروشگاه آنلاین صنایع دستی/ارائه۷۰۰۰محصول درجشنواره اقوام

فعالیت ۹ فروشگاه آنلاین صنایع دستی/ارائه۷۰۰۰محصول درجشنواره اقوام

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از فعالیت ۹ فروشگاه صنایع دستی در استان خبرداد و گفت: هفت هزار محصول از هنرهای دستی هنرمندان در جشنواره اقوام به معرض نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تجری شامگاه شنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: از نهم بهمن تا دوازدهم به مدت چهار شب چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به صورت مجازی در گلستان برگزار می شود.

وی افزود: سامانه ای برای دسترسی آسان علاقمندان به بخش های مختلف جشنواره طراحی شده که شامل نمایشگاه مجازی، صنایع دستی، سمینارهای آموزشی و پخش زنده برای مراسم آیینی و غیره است.

تجری بیان کرد: هزار و ۸۰۰ هنرمند صنایع دستی کشور و استان، هفت هزار محصول از هنرهای دستی خود را در این سامانه به معرض فروش گذاشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هنرمندان صنایع دستی در سالی که گذشت به دلیل شیوع کرونا سال سختی را سپری کردند لذا از علاقمندان می‌خواهیم با توجه به اینکه محصولات صنایع دستی به سمت کاربردی شدن حرکت می‌کند، از هنرمندان حمایت کنند.

وی اضافه کرد: در سال جاری چهار فروشگاه آنلاین صنایع دستی ایجاد شده است که با پنج فروشگاه مجازی که در سال های گذشته راه اندازی شده بود هم اکنون ۹ فروشگاه آنلاین صنایع دستی در استان فعالیت می کند.

تشکیل کمپین خرید از نمایشگاه مجازی صنایع دستی جشنواره اقوام

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان هم از تشکیل کمپین خرید از نمایشگاه مجازی صنایع دستی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در راستای حمایت از هنرمندان خبر داد.

مریم حاجی ابراهیمی گفت: با توجه به این‌که استفاده از خرید مجازی مخصوصاً در حوزه صنایع‌دستی هنوز خیلی مرسوم و رایج نیست برای افزایش اطلاع رسانی و ترغیب بیشتر مردم در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی، کمپین خرید محصولات صنایع دستی از نمایشگاه مجازی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر است برای سال آتی نرم افزاری برای فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان با همکاری بخش خصوصی تهیه شود تا با اطلاع رسانی گسترده شاهد افزایش فروش مجازی محصولات صنایع دستی باشیم.

کد خبر 5134830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha