۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶

استاندار کرمانشاه خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب باحضور معاون رئیس جمهور

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب باحضور معاون رئیس جمهور

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب با حضور معاون اول رئیس جمهور در روز شنبه ۱۸ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز بیست و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان کرمانشاه با حضور معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، معاون اداری و مالی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جمعی از مدیران استان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

هوشنگ بازوند در این جلسه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب از روز شنبه ۱۸ بهمن ماه اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی این پروژه عظیم با احتمال بسیار بالا با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان کرمانشاه انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش میدان‌های گازی استان کرمانشاه و طبق پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت نفت مبنی بر احداث یک پالایشگاه گازی و یک پتروشیمی دیگر در استان و تعیین تکلیف وضعیت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه، به زودی عملیات اجرایی این پروژه عظیم شروع خواهد شد که ۶۷ درصد سهام این پروژه مربوط به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و مابقی آن مربوط به شرکت پخش و پالایش است.

استاندار کرمانشاه در این جلسه با اشاره به نرخ بیکاری ۲۲ درصدی در سال ۱۳۹۶ و وقوع زلزله بی سابقه در استان کرمانشاه بیان کرد: علیرغم مشکلات ایجاد شده هدف و اولویت اول استان یعنی ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کم نشد و اقدامات مناسبی به منظور افزایش نرخ اشتغال در استان انجام گرفت.

وی با اشاره به تهیه چندین سند از جمله سند اشتغال، رونق اقتصادی و تولید با هدف افزایش اشتغال در استان کرمانشاه ادامه داد: اولویت این سندها کاهش نرخ بیکاری بوده که نتایج آن در افزایش اشتغال استان کاملاً ملموس است، طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان کرمانشاه به میانگین نرخ بیکاری کشور خواهد رسید.

بازوند افزود: پروژه‌های مذکور ماحصل سه سال پیگیری ویژه بوده که قطعاً آینده استان کرمانشاه را متحول ساخته و سبب رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

کد خبر 5137412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha