۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰

در نشست فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری مطرح شد؛

طعم شیرین محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی/ساخت ۱۵ سد خاکی

طعم شیرین محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی/ساخت ۱۵ سد خاکی

بیرجند- فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری از اجرای محرومیت زدایی در چهار شهرستان مرزی استان خبر داد و گفت: امنیت پایدار در مرز با محرومیت‌زدایی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی تناکی ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بعد از شکست داعش در سوریه و عراق برخی از عناصر خارجی این گروهک تروریستی به افغانستان و لیبی رفتند ولی در این کشورها هم نتوانستند جایگاهی برای خود به دست آورند.

فرمانده تیپ مردم پایه انصارالرضا (ع) و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری بیان‌کرد: با وجود عناصر این گروهک در افغانستان و پیش بینی تحرکات آن در غرب افغانستان و شرق ایران یگان دفاعی امنیتی قرارگاه در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی مستقر شد.

سردار تناکی با اشاره به برخی از اقدامات تاکتیکی و آمادگی‌های تیپ انصارالرضا (ع) و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری گفت: البته در شرایط فعلی از مرزهای افغانستان خطری از جانب داعش احساس نمی‌کنیم ولی آمادگی‌های خود را تحت هر شرایطی حفظ می‌کنیم.

امنیت پایدار در مرز با محرومیت‌زدایی محقق می‌شود

وی با تأکید بر اینکه امنیت پایدار در مرز با محرومیت‌زدایی محقق می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه خشکسالی سال‌های اخیر مردم مناطق مرز نشین استان را با مسائل و مشکلات عدیده اقتصادی رو به رو کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری بیان‌کرد: در راستای رفع محرومیت‌زدایی قرارگاه شهید ناصری به همراه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط و برخی دیگر از سازمان‌ها و ارگان‌های خدمت‌رسان چون بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی اقدامات عدیده‌ای را انجام داد.

سردار تناکی با اشاره به اینکه اقدامات محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی به دو بخش اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود، ادامه‌داد: در راستای برنامه‌های کوتاه مدت ۵۰ هزار بسته معیشتی بین مردم محروم مناطق مرزی توزیع کردیم.

وی گفت: توزیع ۳۰ هزار بسته لوازم التحریر و ۶۰ هزار پرس غذا در بین مرزنشینان نیازمند نیز از دیگر اقدامات کوتاه مدت در حوزه محرومیت‌زدایی بود.

ایجاد چهار بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری اظهار کرد: همچنین چهار بیمارستان صحرایی در چهار شهرستان مرزی خراسان‌جنوبی برپا کردیم تا بخشی از نیازهای درمانی مردم مرزنشین برطرف شود.

سردار تناکی با بیان اینکه در حوزه نیازهای بلندمدت طبق بررسی‌های صورت گرفته بزرگترین نیاز مردم موضوع آب بود، بیان‌کرد: در این راستا به سمت ایجاد بندهای خاکی و ملاتی در مناطق مرزنشین رفتیم.

ساخت ۱۵ سد خاکی

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵ سد بزرگ خاکی در مناطق مرزنشین ساخته‌ایم که از خروج حدود پنج میلیون مترمکعب آب که قبلاً از کشور خارج می‌شد، جلوگیری کرده است.

سردار تناکی با اشاره به اینکه هزینه انجام شده برای این سدهای خاکی حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این هزینه‌ها با کمک آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی پرداخت شده است.

وی بیان‌کرد: چهار سد خاکی نیز در سال جاری در مناطق مرزی خراسان جنوبی افتتاح می‌شود و بزرگترین بند خاکی این مناطق نیز در روستای لانو کلنگ زنی خواهد شد که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری با اشاره به تفاهم با بهزیستی مبنی بر ساخت خانه‌های مددجویان این سازمان در چهار شهرستان مرزی استان گفت: ساخت ۹۵ درصد این منازل به اتمام رسیده است که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

سردار تناکی با اشاره به تعمیر ۵۰ باب مسجد در مناطق مرزنشین توسط این قرارگاه اظهار کرد: ۲۳۸ سری جهیزیه نیز طی روزهای آتی در مناطق مرز نشین خراسان جنوبی توزیع می‌شود و مجموع جهیزیه‌های توزیع شده بین زوج‌های جوان این مناطق توسط قرارگاه به ۹۶۰ سری جهیزیه می‌رسد.

انتقال خطوط آب به چهار روستای مرزی

وی با اشاره به ساخت ۸۰ باب سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای مناطق مرزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین در چهار روستای مرزی خراسان‌جنوبی کار خط انتقال آب را انجام داده‌ایم که در خیرآباد، کلاته بلوچ و کلاته گاویچ ۴۰ درصد کار انجام شده و کار خط انتقال آب در روستای اِشک نیز به اتمام رسیده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری ادامه‌داد: برخی از بیماران صعب‌العلاج روستاهای مرزنشین خراسان‌جنوبی فاقد شناسنامه بودند که توسط پزشکان یگان ما ویزیت و به متخصص معرفی شدند.

سردار تناکی یادآور شد: موضوع فاقد شناسنامه بودن برخی از این عزیزان توسط شورای تأمین هر شهرستان پیگیری می‌شود و با رفع مشکل به تناوب برای آنان شناسنامه صادر می‌شود.

فرمانده تیپ مردم پایه انصارالرضا (ع) گفت: از سوی این تیپ ۱۸۰ نفر به عنوان مدافعان حرم اعزام شدند که خوشبختانه در حال حاضر همگی آنان صحیح و سالم در کشور به خدمت مشغول هستند و فعلاً نیرویی به عنوان مدافع حرم از تیپ در سوریه و عراق نداریم.

کد خبر 5140266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha