۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰

معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

مانور زلزله فرضی به بزرگی ۶.۳ ریشتر در قاین برگزار شد

 مانور زلزله فرضی به بزرگی ۶.۳ ریشتر در قاین برگزار شد

بیرجند- معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری مانور زلزله فرضی به بزرگی ۶.۳ ریشتر در شهرستان قاین خبر داد.

محمد حمزه اسعدزاده ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از اجرای مانور زلزله فرضی به بزرگی ۶.۳ ریشتر در روستای فیروزآباد قاین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ارزیابی آمادگی امدادگران و نجات‌گران در مواجه با حوادث طبیعی از جمله اهداف برگزاری این مانورها است.

وی با بیان اینکه در این مانور به محض اعلام حادثه از سوی مردم یک تیم ارزیاب به محل وقوع حادثه اعزام شد، بیان‌کرد: پس از ارزیابی، دو تیم نجات در آوار با امکانات پنوماتیک و هیدورلیک به منطقه اعزام و یک تیم پشتیبان نیز در مرکز اداری مستقر شد.

اسعدزاده با بیان اینکه برابر ارزیابی‌ها در این مانور براساس وسعت حادثه ۱۰ خانوار در بافت قدیم روستای فیروزآباد قاین مورد خسارت واقع شدند، گفت: این حادثه فرضی سه مصدوم بر جاگذاشت که به چادر از قبل تعیین شده تریاژ منتقل و در نهایت به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه و دیگر اعضای کارگروه امداد و نجات در این مانور همکاری داشتند، اظهار کرد: این مانور با حضور شش تیم تخصصی و به کارگیری ۱۰ دستگاه خودروی امدادی برگزار شد.

محمد کریمی فرماندار قاین نیز در این بازدید به خبرنگار مهر گفت: کشور ما در دهه‌های اخیر زلزله‌های متعددی را تجربه کرده است که مرگبارترین آنان زلزله‌های رودبار، بم و کرمانشاه در همین سال‌های اخیر بوده است.

وی بیان‌کرد: در این راستا انجام مانورهای زلزله و شناسایی نقاط ضعف و قوت در امدادرسانی یکی از ضروریات است که در کارگروه‌های بعد از مانورها مشخص می‌شود.

فرماندار قاین ادامه‌داد: ما در خراسان‌جنوبی با حوادثی چون زلزله، طوفان و گاه سیل رو به رو هستیم که باید با اقداماتی در قبل از حوادث به مردم در قبال ایمنی از بلایای طبیعی اطمینان خاطر بدهیم که یک نمونه آن ساخت خانه‌های ایمن است.

کد خبر 5143345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha