۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱

رضایی در گفتگو با مهر:

سیاست امام، «عدم وابستگی» بود/نگاه ایران اتکای به توان داخلی است

سیاست امام، «عدم وابستگی» بود/نگاه ایران اتکای به توان داخلی است

کارشناس مسائل سیاسی-تاریخی گفت:سیاست مدنظر امام و رهبر انقلاب این است که ما نباید وابسته به شرق یا غرب باشیم، تصریح کرد: نگاه ایران مبتنی بر تلاش داخلی، اتکا به نیروهای توانمند داخلی است.

مسعود رضایی کارشناس مسائل تاریخی-سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص یکی از اصول حضرت امام خمینی (ره) درباره عدم وابستگی به غرب و شرق اظهار داشت: در اینکه از همان ابتدای انقلاب، سیاست ما در یک شعار اصلی مطرح می‌شد، تحت عنوان نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی شکی نیست. سیاست مورد نظر امام و سیاست مورد نظر رهبر انقلاب در حال حاضر و تمامی کسانی که به اصول انقلاب و نظام اعتقاد دارند هم این است که ما نباید وابسته به شرق یا غرب باشیم و نباید امید به شرق یا غرب داشته باشیم.

کارشناس مسائل تاریخی سیاسی افزود: انقلاب همیشه در همین مسیر حرکت کرده و اتفاقاً شاید در بعضی جاها هزینه‌های سنگینی را هم پرداخت کرده ولی از این اصل خودش پا فراتر نگذاشته و این اصل را هیچ وقت زیر پا نگذاشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم کشور ما نگاه امیدوارانه و به اصطلاح نگاه وابستگی به هیچ یک از کشورهای دنیا ندارد. مسلماً ما بر مبنای آنچه که اصول انقلاب است و آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است مبتنی بر تلاش داخلی، اتکا به نیروهای توانمند داخلی و توانمندسازی کشور بر اساس استقلال و تکیه به این نیروها است. البته طبیعی است که این به معنای بسته شدن باب روابط با کشورهای دنیا نیست.

وی گفت: ما الان هم با کشورهای اروپایی ارتباط داریم، هم با کشورهای به اصطلاح در نیم کره شرقی ارتباط داریم؛ مثل روسیه، چین، هند و خودمان را هیچ به اینکه فقط با یک دسته از کشورها ارتباط داشته باشیم، وقت محدود نمی‌کنیم. ارتباطاتی هم که الان با روسیه وجود دارد بر مبنای احترام متقابل و منافع متقابل است و اگر هر زمان این احساس بشود که ذره‌ای از این اصل، کشورِ طرف مقابل ما چه روسیه باشد چه چین باشد، چه انگلیس و فرانسه و آلمان باشد بخواهند تخطی بکنند نظام ما و کشور ما زیر بار چنین قضیه‌ای نخواهد رفت و مقام معظم رهبری هم اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

کد خبر 5143493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha