۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم مطرح کرد؛

نگذاریم ویترین کتاب کم شود/زمستانه کتاب قدرت خرید را بالا ‌برد

نگذاریم ویترین کتاب کم شود/زمستانه کتاب قدرت خرید را بالا ‌برد

حمید خرمی می‌گوید: اگر از کتابفروشان حمایت نکنیم به مرور از تعداد ویترین کتاب‌ها کاسته می‌شود و فعالان این حوزه سراغ شغل‌های دیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، با اشاره به اثرات طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) بر فعالیت کتابفروشان گفت: در یکسال اخیر به دنبال شیوع بیماری کرونا اتفاقاتی رخ داد که موجب شد تعداد زیادی از کتابفروشی‌ها متضرر شوند.

وی افزود: کسانی که در صنعت نشر و حرفه کتابفروشی باقی ماندند به کمک مسکن‌هایی است که خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بدنه این صنف تزریق کرده است. زیرا طرح‌هایی مثل زمستانه کتاب قدرت خرید مردم را بالا می‌برد و مخاطبان می‌توانند کتاب‌های بیشتری خریداری کنند.

خرمی با اشاره به بالا رفتن هزینه تولید کتاب طی یکسال گذشته گفت: همه این موارد موجب شد که قیمت پشت جلد کتاب هم افزایش پیدا کند و اگر چنین طرح‌هایی اجرا نشود هم فروش کتابفروشی‌ها پایین خواهد آمد و هم توان خرید مردم کم می‌شود. فعالان این حوزه باید بپذیریند که حرکت به سمت فروش اینترنتی و فضای مجازی لازم است و تجربه موفق نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز این موضوع را برای دست‌اندرکاران حوزه نشر مستدل کرد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم همچنین درباره ضرورت حمایت از کتابفروشان گفت: اگر از کتابفروشان حمایت نکنیم به مرور از تعداد ویترین کتاب‌ها کاسته می‌شود زیرا فعالان این حوزه وقتی مشتری نداشته باشند به سراغ شغل‌های دیگر می‌روند و این موضوع بر تولید کتاب ناشران و فعالیت موزعان نیز تاثیر دارد.

به گفته خرمی دولت و صنف باید حمایت‌های خود را از کتابفروشان افزایش دهند و اجرای طرح‌های فصلی می‌تواند کمک خوبی در این زمینه باشد، هر چند طی سه ماه گذشته حدود ۳۰ پروانه کسب کتابفروشی در قم صادر شده که خبر خوبی است.

کد خبر 5159883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha