۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

تولید۱.۲ مگاوات انرژی توسط نیروگاههای خورشیدی کهگیلویه وبویراحمد

تولید۱.۲ مگاوات انرژی توسط نیروگاههای خورشیدی کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۱.۲ مگاوات انرژی توسط نیروگاه‌های خورشیدی بخشهای دولتی و خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال معتمدی زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود :۴۱ نیروگاه برق خورشیدی در استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۱ نیروگاه از سوی دستگاه‌های اجرایی به بهره برداری رسیده، گفت: تولید این نیروگاه‌ها حدود ۴۵۰ کیلووات برق بوده و و ۳۰ نیروگاه نیز با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

معتمدی زاده افزود: برق از سرمایه‌گذاران نیروگاه خورشیدی در استان، خرید تضمینی ۲۰ ساله می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو در سال ۱۳۹۵ تعرفه خرید تضمینی برق از این نیروگاه‌ها را در راستای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در کشور، ابلاغ کرد.

معتمدی زاده افزود: این قرار داد با نرخ‌های پایه تعیین شده منعقد شده و در سالهای قرارداد، بر اساس ضریب موضوع ماده (۳) تصویب هیئت وزیران، این نرخ‌ها تعدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: دوره ۲۰ ساله قرار داد خرید تضمینی برق از تاریخ شروع قرارداد آغاز و دوره پیشبرد و احداث نیروگاه را نیز شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در طول دوره قرارداد خرید تضمینی برق و پس از آن، سرمایه گذار، مجاز به فروش برق در داخل کشور در قالب قرارداد دو جانبه، بورس انرژی، بازار برق و یا هر قالب دیگر مورد تأیید وزارت نیرو است.

کد خبر 5164113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha