۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۶:۵۷

فرمانده سپاه البرز:

سواد رسانه‌ای لازمه مقابله با جنگ نرم است

سواد رسانه‌ای لازمه مقابله با جنگ نرم است

کرج فرمانده سپاه البرز گفت: سواد رسانه‌ای لازمه مقابله با جنگ نرم است و باید بیش از این به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید یوسف مولایی شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای استان البرز اظهار کرد: برای اهل قلم و رسانه آرزوی توفیق دارم که در این چند سال تلاش کردند تا جشنواره بسیار ارزشمند ابوذر پا برجا بماند.

وی با بیان اینکه رسانه از قدیم بوده، است و خواهد بود، تصریح کرد: از زمانی که در غارها قلم و نوشتن نبود انسان‌ها از نقاشی در غارها به عنوان زبان استفاده می‌کردند و البته ابزار و شیب سرعت آن فرق می‌کند و در هر زمانی از یک روش برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: در دهه ۶۰ ما فاقد رسانه بودیم و چهار ابررسانه دنیا مانند رویترز بودند که تمام اخبار و اطلاعات را مدیریت می‌کردند و امپراتوری رسانه در آن زمان معروف بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مقابل رسانه منفعل بود افراط‌گونه عمل کردیم و اگر مقابله کردیم که نباید، این هم تفریط است، چراکه نمی‌توان این موجود زنده مؤثر را نادیده گرفت و در اسلام این امر قابل قبول نیست‌.

سردار مولایی با بیان اینکه اصلی‌ترین کاری که می‌توانیم با رسانه داشته باشیم تعامل است، گفت: تعامل سازنده، درک متقابل و فهم مشترک با این موجود زنده و اثرگذار باید در نظر گرفته شود و در مقابل درک این موجود زنده باید سواد رسانه داشته باشیم.

باید با رسانه تعامل کرد

وی با بیان اینکه صحنه امروز جنگ دیگر جنگ سخت نیست و جنگ نرم و نیمه سخت است، اظهار کرد: در این دو جنگ گفتمان‌ها و روایت‌هاست، چراکه امروز تمام تلاش بر روی مفهوم تغییر ذائقه، ذهن، فکر، علایق و سلیقه‌هاست.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه در سال ۹۶ بعد از روی کار آمدن ترامپ، اولین کاری که انجام داد جنگ روانی علیه ایران بود، تصریح کرد: آنها اعلام کردند جمهوری اسلامی به ۴۰ سالگی نباید برسد.

وی ادامه داد: آنها از طریق جنگ هیبریدی وارد عمل شدند و جنگ نرم، اطلاعاتی و روانی در این جنگ گنجانده شده بود و عملیات گسترده‌ای در سطح بین‌المللی، ملی و منطقه آغاز کردند و در رادیو، تلویزیون، شبکه‌های مجازی، توئیتر و.. مشاهده شد.

آمریکا به دنبال اجماع جهانی علیه ایران

سردار مولایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این جنگ سه هدف مردم، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح را دنبال می‌کردند، تصریح کرد: آنها با این روش می‌خواستند ایجاد اجماع بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی، کاهش انگیزه مدیران و مردم و کاهش آستانه مقابله کردن ایجاد کنند.

وی بیان کرد: آنها عنوان کردند جمهوری اسلامی ایران برجام را پاره کرد، بنابراین اقتصادش دچار شکست می‌شود و مردم باید اقدام به حفظ سرمایه کنند و سکه و دلار بخرند و سکه ۵۰۰ هزار تومانی با این عملیات روانی به سه میلیون تومان رسید و در اثر جنگ روانی رسانه‌ای افزایش نیاز پیدا کردیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: در این میان از یک سلطان سکه، ۳۶ هزار سکه کشف شد و بعد مردم را ترغیب کردند تا دلار بخرند، بنابراین وقتی تقاضا بالا برود با افزایش قیمت مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت ۶۳ تن طلا را به بازار فرستاد اما جوابگوی نیاز مردم نبود، چراکه با جنگ رسانه‌ای دشمن تقاضای کاذب به وجود آمده بود.

سردار مولایی با بیان اینکه رسانه در تمام عرصه‌ها نقش مؤثری دارد، متذکر شد: ما منفعل هستیم و این امر را انکار نمی‌کنیم؛ بنابراین بسیج رسانه باید با تعامل مسئولان در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و.. کمک کنند تا بدون انفعال وارد صحنه شویم و لازمه آن یادگیری سواد رسانه است‌.

رسانه‌ها رسالت مهم آگاهی‌بخشی را برعهده دارند

مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه نیز در این مراسم اظهار کرد: رسانه‌ها رسالت مهم آگاهی‌بخشی را برعهده دارند و انتظار می‌رود امیدآفرینی و روحیه ایستادگی را در جامعه تقویت کنند.

وی بیان کرد: خبرنگاران با تولید آثاری فاخر زیبایی‌های مکتب اسلام را به مردم ارائه کنند و بدون کاستی حقایق را منعکس کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: جشنواره ابوذر برای یا داوری توانمندی‌های خبرنگاران و هنرمندان این عرصه برگزار می‌شود و از برگزار کنندگان این رویداد تقدیر و تشکر دارم.

وی خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها به معنای واقعی بتوانند به هدف اصلی خود یعنی روشنگری عمل کنند بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه به راحتی رفع خواهد شد.

تودیع و معارفه مسئولان سازمان بسیج رسانه البرز

در ادامه اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان البرز، تودیع و معارفه رئیس پیشین و جدید بسیج رسانه استان البرز با حضور مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور و مسئولان رده بالای استانی برگزار شد.

خبر به عنوان ستون فقرات رسانه محسوب می‌شود

ابراهیم نوروزی‌فر رئیس پیشین سازمان بسیج رسانه استان البرز در ادامه مرایم با اشاره به اینکه باید نسبت به آموزش خبرنویسی در حوزه‌های مختلف اقدامات جدی صورت بگیرد، اظهار کرد: خبر به عنوان ستون فقرات رسانه محسوب می‌شود و باید بیشتر به این امر پرداخته شود.

وی بیان کرد: امروز روز آخر مسئولیت بنده است و ادامه همکاری و فعالیت در سازمان بسیج رسانه استان البرز به عهده آقای سید محمد موسوی‌زاده گذاشته می‌شود که امیدواریم در جهت رشد و شکوفایی سازمان و استان البرز مؤثر واقع شوند.

نوروزی‌فر تصریح کرد: از تمام ارگان‌ها، نهادها و همکاران سازمان بسیج رسانه استان البرز که در این چند سال برای اعتلای سازمان گام برداشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

برنامه‌های بسیج رسانه بر پایه مسائل فرهنگی شکل می‌گیرد

سید محمد موسوی‌زاده رئیس جدید سازمان بسیج رسانه استان البرز نیز با بیان اینکه دانش، تجربه و تعهد را به عنوان ملاک اصلی فعالیت خود در این مسیر برگزیدیم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم برنامه‌های بسیج رسانه بر پایه ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استان البرز شکل بگیرد.

وی بیان کرد: به فرموده معظم انقلاب مهندسی فرهنگی بر پایه فرهنگ است و تلاش می‌کنیم برای انجام این مسئولیت خطیر این مسیر را ادامه دهیم.

رئیس جدید سازمان بسیج رسانه استان البرز متذکر شد: از رئیس پیشین سازمان که سکان این امر را بر عهده بنده گذاشتند تشکر و قدردانی می‌کنم امیدوارم بتوانیم در پیشبرد اهداف سازمان گام‌های مؤثری برداریم.

به گزارش مهر، در پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان البرز ۷۳۶ اثر در قالب‌های خبر، گزارش مکتوب، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس، موشن‌گرافیک و فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

کد خبر 5164386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha