۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر خبر داد؛

نسخه‌نویسی الکترونیکی در همه مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بوشهر

نسخه‌نویسی الکترونیکی در همه مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بوشهر

بوشهر - مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در همه مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد این بیمه در استان بوشهر نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز رمضانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه نسخه‌نویسی الکترونیکی به عنوان یک برنامه مهم در استان بوشهر دنبال شده و شاهد استقبال خوبی از آن هستیم.

وی اضافه کرد: بر اساس بخشنامه سازمان بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، بیمه شدگان بدون نیاز به ارائه دفترچه بیمه و صرفاً با ارائه کد ملی، از طریق نسخه الکترونیک، خدمات تشخیصی درمانی برای آنان تجویز خواهد شد.

رمضانی تاکید کرد: این اقدامات با توجه به الزام قانونی برای ارائه خدمات الکترونیک و پذیرش اسناد مراکز درمانی صرفاً به صورت الکترونیک و نظر به پیشرفت برنامه‌های استحقاق سنجی و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک انجام شده است.

وی افزود: تا ابتدای اردیبهشت ماه سال آتی نسخ دفاتر تمامی بیمه شدگان عادی به صورت شش برگی و دفترچه‌های بیمه بیماران خاص ۱۲ برگی چاپ می‌شود و سپس چاپ دفترچه‌های بیمه در تمامی صندوق‌ها و برای تمامی بیمه شدگان متوقف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر صد در صد مطب‌های خصوصی، داروخانه‌ها و مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر در برنامه نسخه نویسی الکترونیک شرکت فعال دارند و تجویز و ارائه خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

رمضانی گفت: بخش‌های پاراکلینیک و داروخانه بیمارستان‌ها و مراکز توانبخشی جهت توانخواهان بهزیستی در استان نیز در طرح نسخه الکترونیک فعال هستند و در روزهای آتی تمامی مراکز بیمارستانی دولتی و غیر دولتی نیز به این طرح خواهند پیوست.

کد خبر 5166539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha