۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷

گزارش مهر؛

کاهش متقاضیان شورای شهر شیراز

کاهش متقاضیان شورای شهر شیراز

شیراز- آمارها نشان می دهد تعداد متقاضیان حضور در انتخابات شورای شهر شیراز نسبت به دوره قبل کاهش داشته است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از گذشت نزدیک به چهار سال از ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ و شروع به کار پنجمین شورای اسلامی شهر و روستا، اکنون زمان آن رسیده تا بار دیگر فعالین سیاسی یک بار دیگر در صحنه آمده و برای تصاحب کرسی شورای شهر با یکدیگر به رقابت بپردازند.

آمارها نشان می‌دهد در انتخابات ششمین دوره شورای های اسلامی شهر و روستا با کاهش قابل توجه متقاضی مواجه هستیم و تمامی پیش بینی‌های فعالین سیاسی مبنی بر افزایش میزان متقاضیان حضور در انتخابات درست از آب در نیامده و امسال با کاهش متقاضیان حضور در انتخابات مواجه ایم.

کاهش حضور فعالین سیاسی در حالی رخ داده که میزان افرادی که دارای تحصیلات تکمیلی نظیر کارشناسی ارشد و دکترا هستند نسبت به دوره پنجم شورای شهر بیشتر است البته بازهم بر اساس آمارهای رسمی درخواهیم یافت که در دوره ششم انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا کارمندان و افرادی که دارای مشاغل آزاد بوده بیشترین متقاضیان حضور در این انتخابات هستند.

فارس و متقاضیان دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا

رئیس ستاد انتخابات استان فارس در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۳ هزار و ۱۷۹ داوطلب در استان فارس ثبت نام کردند.

احمد احمدی زاده در ادامه بیان کرد: از ابتدای آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان فارس تا پایان زمان اداری نام‌نویسی، ۳ هزار و ۱۷۹ نفر اقدام به نام‌نویسی نهایی کردند.

وی افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۸۲۸ نفر مرد و ۳۵۱ نفر زن هستند و یک هزار و ۹۱۳ نفر به صورت حضوری و هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مکانیزه نام نویسی کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: ۱۶ متقاضی نیز انصراف داده است.

کاهش ۷۸ نفری متقاضیان انتخابات شورا در شیراز

با نگاهی بر آمار منتشر شده در میابیم که در دوره پنج انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز و پس از اعمال نظر مراجع ذی‌صلاح بالغ بر ۶۸۶ نفر تأیید صلاحیت شده و به عنوان کاندیدا به اهالی شهر شیراز معرفی شدند این در حالی است که متقاضیان ششمین دوره انتخابات شورای شهر در شهرستان شیراز در زمان ثبت نام تنها ۶۰۸ نفر اعلام شده و انتظار می‌رود پس از اعمال نظر مراجع ذی ربط تعداد کاندیداها باز هم کاهش یابد.

فرماندار شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ۷۳۸ نفر جهت حضور در انتخابات شوراهای شهرستان شیراز ثبت نام کردند.

محمد رضا امیری در ادامه بیان کرد: به طور کلی ۷۳۸ نفر برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند که ۶۰۸ نفر جهت حضور در انتخابات شورای شهر شیراز، ۹۰ نفر شهر صدرا، ۲۳ نفر خان زنیان و ۱۷ نفر نیز برای شهر داریون نام نویسی کردند.

وی ادامه داد: ۴۲۲ نفر حضوری و ۳۱۶ نفر نیز الکترونیکی نام نویسی کردند که از این تعداد ۶۲۶ نفر آقا و ۱۱۲ نفر خانم هستند.

امیری با بیان اینکه بیشترین تعداد ثبت نام کننده دارای شغل کارمندی اند، گفت: ۳۵۰ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۲۹۸ نفر کارشناسی ارشد، ۵۶ نفر دکترا، ۱۹ نفر کاردانی و ۱۵ نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

فرماندار شیراز در خصوص سن ثبت نام کنندگان نیز گفت: بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۴۸ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال ۲۸ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۱۲.۵ و بالای ۶۰ سال ۵ درصد از ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص دادند.

با توجه به اینکه اعضای شورای شهر شیراز متشکل از ۱۳ عضو است و تا آخرین روزی که قانون اجازه ثبت نام را به متقاضیان داده بالغ بر ۶۰۸ نفر در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده‌اند، بدون در نظر گرفتن اعمال نظر دستگاه‌های قانونی مبنی بر تأیید یا عدم تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات می‌توان دریافت که ۴۷ نفر در کلانشهر شیراز برای هر کرسی عضویت در شورای شهر شیراز به رقابت می‌پردازند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان و طی فصل بهار سال آینده برگزار خواهد شد تا شاهد بهار سیاسی در کشور هم به لحاظ تعیین رئیس جمهور و هم در تعیین اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم.

کد خبر 5172373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha