۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱

پیام نوروزی رییس کل بانک مرکزی؛

ارز ورودی بانک مرکزی ۱۵ درصد کاهش یافت

ارز ورودی بانک مرکزی ۱۵ درصد کاهش یافت

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، سال ۹۹ را سال محک تاب آوری اقتصاد و جامعه خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در آخرین یادداشت اینستاگرامی خود در سال ۹۹ در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن سال نو را خدمت مردم عزیز و همه همکارانم در بانک مرکزی و مجموعه نظام بانکی کشور تبریک می‌گویم.

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتش آورده است: سالی که پشت سر گذاشتیم، در کنار تمامی سختی‌هایش به خاطر کرونا و فشاری که از ناحیه تحریم‌ها به مردم، خصوصاً طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه از نظر معیشتی وارد شد، سال محک تاب آوری اقتصاد و جامعه بود.

وی همچنین در این پیام نوشت: علی رغم کاهش دریافتی ارزی بانک مرکزی به رقمی در حد ۱۵ درصد میانگین ۲۰ سال گذشته و کاهش درآمد دولت از این ناحیه، به لطف خداوند و همت مسئولین و صادرات غیر نفت خام، نیازهای ضروری کشور تأمین شد و به اعتراف خود آمریکایی‌ها، فشار حداکثری شکست خورد؛ به طوری که شاهد خروج از رکود و بازگشت رشد مثبت اقتصاد در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ بودیم.

رئیس کل بانک مرکزی در آخرین یادداشت خود ابراز امیدواری کرد: سال ۱۴۰۰، سال ثبات بیشتر بازار، رشد بیشتر تولید ناخالص داخلی و سال کنترل بیشتر تورم در جهت بهبود معیشت و رفاه مردم باشد.

کد خبر 5173498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
      0 0
      ۸۵ درصد کاهش داشته و رسیده به ۱۵ درصد میانگین ۲۰ ساله
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      0 0
      اگر پتروشیمیها با دولت کنار بیان از قدرتشان علیه دولت سو استفاده نکنن دلار حتی به زیر ده هزار تومن بدون صادرات نفت وگاز کاهش میابد متاسفانه بعضی منم منم کردنها وخراب کردن این وآن کشور را دچار سردرگمی اقتصادی کرده اگر قانون حکفراما بود کشور به این وظعیت دچار نمیشد