۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خبر داد؛

ابتلای ۱۰ نفر به کرونای انگلیسی به دلیل حضور در دورهمی در جهرم

ابتلای ۱۰ نفر به کرونای انگلیسی به دلیل حضور در دورهمی در جهرم

جهرم - رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۱۰ مورد مثبت کرونای انگلیسی در آزمایشگاه کووید ۱۹ دانشگاه شناسایی شده و همه بیماران در دورهمی خانوادگی مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد رحمانیان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان جهرم افزود: با توجه به شناسایی موارد متعدد ویروس کرونای انگلیسی در شهرهای مختلف استان و برقراری مسافرت‌های نوروزی، پیش بینی می‌شد که این ویروس در شهرستان جهرم هم شناسایی شود.

او افزود: متأسفانه عصر چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰، ۱۰ بیمار مبتلا به این ویروس خطرناک در جهرم شناسایی شد که همگی در چند دورهمی خانوادگی درگیر شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: شناسایی ویروس انگلیسی بخاطر سرعت انتقال بسیار بالاتر و میزان درگیری بیشتر، کار را برای کنترل بیماری کرونا در شهرستان سخت‌تر می‌کند.

رحمانیان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها در چند روز اخیر در جهرم و خفر گفت: اضافه شدن بیماران مبتلا به ویروس انگلیسی به مبتلایان در شهرستان می‌تواند به راحتی جهرم و خفر را وارد وضعیت قرمز کند.

او عنوان کرد: به هیچ عنوان نمی‌خواهیم در ایام نوروز شرایط را بر مردم سخت کنیم یا خاطر آنها مکدر کنیم اما تجربه دیگر استان‌ها نشان داده است اگر هشدار ندهیم و مردم نیز به هشدارها توجه نکنند عواقب تلخی در انتظارمان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر خطرناک بودن چند برابری ویروس انگلیسی نسبت به نوع معمولی آن گفت: مهمترین راه انتقال این ویروس رفت و آمد و شرکت در تجمعات است؛ مسلم است شناسایی این ویروس نتیجه حضور در اجتماعات و انجام مسافرت‌های غیر ضروری است؛ لذا از همه مردم می‌خواهیم به شدت مراقب رفت و آمدها و تماسهای خود با دیگران باشند، از شرکت در دور همی‌ها و تجمعات خودداری کنند و تا آنجا که ممکن است از منزل خارج نشوند؛ در صورت ضرورت نیز حتماً از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر 5175984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جمشید IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      مرگ بر انگلیس.