۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳

کارشناس هواشناسی:

وزش شدید باد در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر/ دریا متلاطم است

وزش شدید  باد در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر/ دریا متلاطم است

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به وزش باید شدید در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر، دریا در این مناطق مواج و متلاطم خواهد بود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش جریانات نسبتاً شدید شمال غربی تا اواخر وقت امروز بر روی دریا و سواحل مرکزی و جنوبی استان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین دریا طی امروز در این مناطق مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود و از روز چهارشنبه تا جمعه دریا نسبتاً آرام خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از روز شنبه مجدداً به سبب وزش بادهای شدید شمال غربی در سطح استان و بر روی دریا، خلیج فارس مواج خواهد شد.

وی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری در برخی نقاط طی امروز همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک، فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت، در سواحل مرکزی و جنوبی بر روی دریا طی امروز ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا در همه مناطق با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی و جنوبی طی امروز ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5178165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha