۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

بیش از ۱۲ هزار هکتار طرح آبخیزداری در اردبیل اجرا می‌شود

بیش از ۱۲ هزار هکتار طرح آبخیزداری در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل- سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: عملیات مکانیکی و بیومکانیکی طرح‌های آبخیزداری اجرایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این استان ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته اجرایی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر عملیات ۲۸ حوزه آبخیز استان اردبیل در مساحت تحت پوشش ۱۲ هزار و ۵۸۸ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا است.

وی ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از اهداف اجرای آبخیزداری اعلام کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیز استان است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه امسال بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان اختصاص داده شده است، اضافه کرد: تاکنون مطالعات آبخیزداری در سطح ۴۵ هزار و ۲۹۶ هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده و تا پایان سال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌های آبخیزداری در ۳۷ نقطه استان اجرا می‌شود.

کد خبر 5181339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha