۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۴۹

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان:

آگاهی بخشی در مورد کرونا باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد

آگاهی بخشی در مورد کرونا باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه استان زنجان در مرز هشدار است، گفت: پیشگیری و آگاهی بخشی در مورد کرونا باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان کاهش یافته است، گفت: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تقویت شود.

وی اظهار کرد: رعایت نکردن بهداشت فردی و اجتماعی در استان بسیار نگران کننده است و باید زدن ماسک در استان فرهنگ سازی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه استان زنجان در مرز هشدار است، گفت: پیشگیری و آگهی بخشی از کرونا باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد و همه باید برای تحقق این مهم باید در آماده باش باشند.

مرادی نافچی با بیان اینکه همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ابراز داشت: افرادی که رعایت نکنند با آنها برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه واحد صنفی رعایت نکند باید با واحد صنفی برخورد شود، گفت: در این میان با کسی شوخی و تعارفی نداریم چرا که مراکز درمانی استان پر است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ابراز داشت: ممنوعیت ابلاغی به شکل صحیح اجرا شود و مراکز آموزشی، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری، مراکز علمی و تمام ادارات باید مسئول تبیین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند.

مرادی نافچی گفت: رؤسای اتحادیه‌ها باید مسئول رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود باشند و اگر رعایت نشود باید برخورد شود و دیگر دوران مشاعات گذشت.

وی تصریح کرد: همه مناطق استان زنجان بخصوص شهرهای زنجان و ابهر در مرز هشدار قرار دارد و باید در تمام شهرستانها باید بهداشت فردی و اجتماعی رعایت شود و در مبادی ورودی شهر جریمه‌ها اجرا شود و باید رویکردها تغییر کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: صداو سیما و پرتال دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت خود برای اطلاع رسانی عموم استفاده کنند.

مرادی نافچی با بیان اینکه ابلاغیه رصد مناطق ۳۶ گانه زنجان به ۳۶ مدیر زنجانی اعلام شده و موظف به کنترل وضعیت موجود هستند، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تأمین اعتبار برای تجهیز بیمارستان‌های از منابع ملی و استانی سرفصل تأمین لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری هر نوع مراسم تجمع توسط هر مقام در استان ممنوع است، گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان در مناطق زرد و نارنجی به شکل فردی و خانوادگی و توزیع نذورات و افطاری‌ها ممنوع است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان تصریح کرد: اولویت اول تأمین اکسیژن بیمارستان‌های استان است و در صورت مازاد بر نیاز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود و مدیریت تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های امید ابهر و امام حسین شهر زنجان تا ۲۴ شب نسبت به خدمات تست کرونایی اقدام کنند.

مرادی نافچی با بیان اینکه مسئول اصلی آرامستان ها با شهرداران استان است، افزود: برای مدیریت بهتر و سازوکارهای همکاری‌های مشترک لازم آن با نیروی انتظامی و بسیج طراحی شود.

کد خبر 5181405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha