۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

احتمال راه اندازی بیمارستان صحرایی در کرمانشاه وجود دارد

احتمال راه اندازی بیمارستان صحرایی در کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر افزایش بستری‌های کرونایی گفت: احتمال راه اندازی بیمارستان صحرایی در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا مرادی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه سیر افزایشی بستری‌های کرونایی در استان کرمانشاه مشاهده می‌شود، اظهار کرد: روزانه به طور متوسط حدود یک صد و ۳۵ بیمار مربوط به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر مرخص می‌شوند، در بخش تشخیص ویروس کرونا روزانه حدود سه هزار تست پی سی آر و تست سریع گرفته شده که فرسودگی نیروهای بخش آزمایشگاه را به دلیل کار تا ساعت ۲۳ و ۲۴ سبب شده است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا احتمال راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی و موقت در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: این احتمال به دلیل محدودیت تخت‌های بیمارستانی است، زیرا بیمارستان‌های تخصصی همچون امام علی (ع) برای بیماران قلبی، بیمارستان طالقانی مختص مصدومان تصادفات و تروما و بیمارستان معتضدی مختص زنان و زایمان بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را به بیماران کرونایی اختصاص داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با شروع موج چهارم ویروس کرونا افزایش بستری‌های کرونایی تا حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در صورت وقوع چنین احتمالی حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد تخت‌های دانشگاهی در این استان درگیر و از کیفیت خدمات رسانی حوزه درمان کاسته خواهد شد.

وی گفت: در صورت افزایش بستری‌های کرونایی به یک هزار و ۸۰۰ نفر چالش‌های بسیاری همچون تأمین تخت‌های آی سی یو و دستگاه اکسیژن به وجود خواهد آمد، البته به منظور آمادگی برای پیک چهارم کرونا داروهای لازم برای بیماران کرونایی دپو شده و داروی رمدسیویر به مقدار کافی موجود است.

کد خبر 5185763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha