۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) استان خوزستان خبر داد؛

مشارکت بیش از ۱۳ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی در خوزستان

مشارکت بیش از ۱۳ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی در خوزستان

اهواز- فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) استان خوزستان گفت: در راستای تحقق اهداف طرح شهید سلیمانی در این استان، بیش از ۱۳ هزار بسیجی به طور مستقیم ساماندهی و وارد کار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، به آخرین خبرهای اجرای طرح سردار سلیمانی در خوزستان اشاره کرد و گفت: این طرح محله محور است و همکاران ما با برنامه‌ریزی خود در سطح محلات نسبت به بیماریابی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه محل زندگی بیماران مبتلا توسط بهداشت و یا بیمارستان‌ها اعلام می‌شود و همکاران برای دریافت تست‌های بیشتر اقدام می‌کنند، افزود: یعنی برای هر بیماری که پیدا شود باید از ۱۰ تا ۱۱ نفر از اطرافیانش تست گرفته شود که این کار را نیروهای بسیجی انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) استان خوزستان بیان کرد: برای اجرا و تحقق اهداف طرح سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم سازمان‌دهی شده و کار در حال انجام است.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه از دهه سوم اسفند سال گذشته طرح تشدید اقدامات را در خوزستان شروع کردیم، عنوان کرد: با محدودیت‌های اعلامی ستاد مرکزی کرونا امید است که در روزهای آینده آسایش و آرامش مجدداً به مردم برگردد.

وی با عنوان اینکه بازاریان داوطلبانه برای قطع زنجیره ویروس همکاری می‌کنند، ادامه داد: همکاری مردم یکی از مسائل بسیار مهم در کنترل قطع زنجیره کرونایی است چرا که آنها نقش بسیار پررنگی را در انجام و اجرای طرح‌ها دارند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) استان خوزستان اضافه کرد: امروز جلسه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بررسی اشکالات و ایرادات برگزار و نکات کلیدی را که باید برای تقویت طرح سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شود، اعلام کردیم.

سردار شاهوارپور، به وعده فرمانداران برای همکاری در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: از تجارب شهرهای مختلف نیز استفاده می‌شود تا شهرهای قرمز هرچه سریع‌تر تغییر وضعیت دهند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات این طرح بحث پشتیبانی‌هاست زیرا بسیجیان داوطلب بدون هیچ چشمداشتی در این طرح خدمت‌رسانی می‌کنند که ماسک، شیلد، لباس پرستاری و خودروی نقلیه برای سرکشی به منازل بیماران، کمک‌های مؤمنانه و بسته‌های غذایی و بهداشتی مورد نیاز بیماران نیاز به پشتیبانی دارد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) استان خوزستان یادآور شد: استاندار خوزستان در ستاد کرونای این استان دستگاه‌های مختلف را مکلف به همکاری کرد که بخشی از آنها پای‌کار آمده‌اند و انتظار می‌رود که دستگاه‌هایی که هنوز به وظایف خود عمل نکرده‌اند، پای‌کار آمده و کمک کنند.

سردار شاهوارپور تأکید کرد: ظرفیت بیمارستانی بسیاری از شهرها محدود و بخشی از بیماران بدحال نیاز به نگهداری بیشتری دارند؛ بنابراین باید نسبت به تقویت تجهیزات پزشکی و امکانات بیمارستانی اقدام کرد تا پرسنل بهداشت و درمان بتوانند از افزایش تلفات انسانی جلوگیری کنند.

کد خبر 5186561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha