۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰

رئیس هیأت کشتی کرمانشاه:

پتانسیل کشتی کرمانشاه بالاتر از وضعیت کنونی است

پتانسیل کشتی کرمانشاه بالاتر از وضعیت کنونی است

کرمانشاه- رئیس هیأت کشتی استان کرمانشاه گفت: پتانسیل کشتی این استان بالاتر از وضعیت کنونی است.

محمدحسین محبی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تاریخ و پیشینه کشتی از سال ۱۳۱۹، کشتی این استان افت نکرده و در سال‌های اخیر عملکرد قابل توجهی در تیم ملی داشته است.

وی مسابقات قهرمانی کشور را معتبرترین مسابقات داخلی ایران دانست و افزود: تیم کشتی استان کرمانشاه ظرف ۸۰ سال سه یا چهار بار فینالیست بوده در حالی که در هشت سال اخیر کشتی کرمانشاه پنج یا ۶ بار در این مسابقات نایب قهرمان شده است.

رئیس هیأت کشتی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مسابقات جهانی ۱۹۹۰ میلادی ۳ کشتی گیر کرمانشاهی یعنی محمدحسین و محمدحسن محبی و جعفر خدایی به عنوان ملی پوش در این مسابقات حضور داشتند که پس از گذشت حدود ۲۷ سال در مسابقات آسیایی چین ۲۰۱۷ سه کشتی گیر به نام‌های یدالله محبی، بهمن تیموری و حامد رشیدی حضور داشته و هر سه مدال گرفتند.

وی ادامه داد: حضور یدالله محبی، بهمن تیموری و رضا افضلی به عنوان سه کشتی گیر کرمانشاهی در مسابقات جهانی نورسلطان قزاقستان در سال ۲۰۱۹ بیانگر عدم افت کشتی استان کرمانشاه نسبت به قبل است.

محبی با اشاره به مسابقات جام جهان پهلوان تختی بیان کرد: در مسابقات ۲ سال پیش جام تختی ۶ فینالیست از استان کرمانشاه بوده که سه طلا، یک نقره و ۲ برنز را برای این استان به ارمغان آوردند.

رئیس هیأت کشتی استان کرمانشاه افزود: دستاوردهای ذکر شده حاصل تلاش رؤسای کشتی شهرستان‌ها، مربیان این استان و تن به کار دادن کشتی گیران بوده است.

وی تاکید کرد: پتانسیل کشتی استان کرمانشاه بالاتر از وضعیت کنونی است، به طوری که می‌تواند در ترکیب تیم ملی چهار کشتی گیر به صورت مستمر حضور داشته باشند.

کد خبر 5186758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha