۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶

به‌مناسبت بزرگداشت عطار و خیام؛

برنامه «ازهفت شهرعشق تا هزاروادی اندیشه» برگزار می‌شود

برنامه «ازهفت شهرعشق تا هزاروادی اندیشه» برگزار می‌شود

مجموعه برنامه‌ «ازهفت شهرعشق تا هزاروادی اندیشه» به‌مناسبت بزرگداشت عطار نیشابوری و حکیم عمر خیام، توسط سه‌نهاد فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ مجموعه برنامه‌ «ازهفت شهرعشق تا هزاروادی اندیشه» به‌مناسبت بزرگداشت عطار نیشابوری و حکیم عمر خیام، توسط انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ( شعبه خراسان)، دانشگاه حکیم سبزواری و مرکز فرهنگی و بین‌المللی شهر کتاب برگزار می‌شود.

عطار وخیام دوقله‌ بلند شعر وعرفان و اندیشه ایران و زبان و ادبیات فارسی بوده که شهرتی جهانی دارند و از شاعران تاثیرگذار محسوب می‌شوند. برنامه‌های «ازهفت شهرعشق تاهزاروادی اندیشه» هم از روز بزرگداشت عطار تا روز بزرگداشت خیام با حضورصاحب‌نظران  به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

درنشست نخست که چهارشنبه ۲۵ فروردین از ساعت ۲۱ تا ۲۲ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، رضا اشرف‌زاده درباره‌ «اندیشه‌های خیامی درمختارنامه عطار» و رجب‌علی لباف‌خانیکی درباره‌ «نیشابور در روزگار عطار نیشابوری» سخن می‌گویند. دبیر نشست نیز علی صادقی‌منش از اساتید دانشگاه حکیم سبزواری است.

این‌برنامه در تاریخ و ساعت یادشده از نشانی الکترونیکی https://meeting۵.hsu.ac.ir/b/hak-ktd-vwg قابل دسترسی و مشاهده است. 

کد خبر 5187449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha