۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۴۴

مدیر جهاد کشاورزی کرج خبر داد؛

آزادسازی ۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی ماهدشت

آزادسازی ۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی ماهدشت

کرج - مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: ۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی ماهدشت که دستخوش تغییر کاربری شده بود آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل صارمی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از روند آزادسازی اراضی کشاورزی تغییریافته شهرستان کرج اظهار کرد: جهاد کشاورزی در حراست از اراضی کشاورزی عزم راسخ دارد و کارشناسان این مجموعه بیش از پیش و با تلاش مستمر با تغییر کاربری‌های غیرمجاز مقابله می‌کنند.

وی افزود: در راستای حفظ قدرت تولید غذا، امروز ۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی ماهدشت که دستخوش تغییر کاربری شده بود با حضور به موقع نیروهای خدوم جهاد و دستور مقام محترم قضائی آزادسازی شد.

مدیر جهاد شهرستان کرج گفت: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی گام نخست در راستای تولید غذا، رفع وابستگی به واردات و نیز حمایت از مردم در پیشگیری از به دام افتادن و متضرر شدن ایشان است و در گام بعدی رفع موانع، جهاد با حمایت‌های مختلف اعم از تسهیلات، مشاوره، نظارت، پایش و حمایت‌های مالی و تخصصی از بهره‌برداران خود پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در ماهدشت کرج گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت از طریق سامانه ۱۳۱ و با حکم مرجع قضائی در ماهدشت بالغ بر ۷۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوارکشی، بنا، استخر، محوطه‌سازی و دپوی مصالح تخریب و ۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

صارمی متذکر شد: با کسانی که به منظور کسب درآمد بیشتر اقدام به دیوارکشی یا ساخت باغ ویلا می‌کنند به شدت برخورد می‌کنیم و از شهروندان کرج درخواست کرد از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند و مراتب هرگونه تخلف را به سرعت به اطلاع تلاشگران جهاد کشاورزی برسانند.

کد خبر 5187800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha