۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۷

تا سال ۱۴۰۵؛

۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شوند

۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شوند

ارومیه – مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: باید تا سال ۱۴۰۵ در حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شوند.

محمود بدلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان ۲۵۸ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن روستایی در نزدیک یه هزار روستا وجود دارد که ۳۰ درصد آنها مقاوم سازی شده اند، افزود: سالانه ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی استان با حمایت این نهاد و همکاری مردمی مقاوم سازی شود.

وی با بیان اینکه از زمان فعالیت بنیاد مسکن در استان تاکنون ۸۷ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شده است، ادامه داد: میزان تسهیلات ارائه شده به روستاییان ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۵ درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله است.

بدلی با بیان اینکه تاکنون در آذربایجان غربی ۱۰۵ هزار واحد واجد شرایط شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۱۰۴ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شده و بیش از ۹۵ هزار نفر با بانک‌ها قرارداد منعقد کرده و کار ساخت واحدها را شروع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، افزود: روستاییان می‌توانند برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان در ۸۰ دفتر فنی و مهندسی بر نحوه اجرای طرح‌های روستایی نظارت دارند اضافه کرد: در این تعداد دفتر فنی ٢۵٠ مهندس ناظر بر اجرای طرح‌های این نهاد در سطح روستاها نظارت و رسیدگی می‌کنند.

کد خبر 5191627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha