۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۳۶

سرپرست اداره کل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

افزایش تدریجی دمای هوا تا پایان هفته در کرمانشاه

افزایش تدریجی دمای هوا تا پایان هفته در کرمانشاه

کرمانشاه- سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش تدریجی دمای هوا تا پایان هفته در این استان خبر داد.

فیروز دولتشاهی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه استقرار شرایط نسبتاً پایدار حاکم بر جو منطقه هوای استان کرمانشاه تا پایان هفته جاری غالباً صاف در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، ورزش باد و گرد و خاک محلی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به دمای هوا در استان کرمانشاه افزود: از امروز تا پایان هفته دمای هوا در نقاط مختلف این استان به تدریج افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به توصیه‌های کشاورزی تا پایان فروردین ماه سال جاری تصریح کرد: برای مبارزه با کک چغندر در مزارع پاییزه نقاط گرما این استان باید نسبت به آبیاری مزارع اقدام شده و مبارزه با سن مادر در مزارع دامنه کوه پایه‌های مناطق سرد مطابق نظر کارشناسان محل انجام شود.

دولتشاهی گفت: مبارزه با جوندگان کشاورزی در حاشیه کانال‌های آبیاری، پشته‌های بین مزارع و سایر مامن‌های آفت تا قبل از کشت‌های پاییزه، پایش مزارع کلزا از نقطه نظر فعالیت تریپس و سنک دانه خوار و مبارزه با شته با استفاده از توصیه‌های فنی کارشناسان محل در مورد تغذیه گیاهی ضروری است.

وی افزود: در گلخانه‌های میوه و گل‌های شاخه بریده فاکتورهای دما و تهویه نیازمند کنترل بوده و سرکشی‌های شبانه در برنامه کاری این واحدهای تولیدی باید قرار گیرد، کارشناسان شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر به منظور اطلاع از فعالیت ملخ بومی باید نقاط آلوده در سال‌های گذشته را مورد پایش قرار داده و به مراتب مدیریت شهرستان خود گزارش دهند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز اعم از پهن برگ و کشیده برگ در نقاط معتدل این استان باید تداوم یابد، گفت: تداوم کشت نخود بهاره به عنوان آخرین فرصت باقیمانده، ادامه یافتن مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در مناطق گرم و استفاده از ترکیبات ازته در زراعت‌های آبی پاییزه مطابق نظر کارشناسان توصیه می‌شود.

دولتشاهی ادامه داد: پایش مزارع گندم نقاط گرم استان کرمانشاه از نقطه نظر زنگ زرد، آماده سازی‌های نهایی زمین برای اجرای کشت ذرت دانه‌ای توصیه شده و با توجه به عدم بارش‌های مناسب بهاره مبارزه مکانیکی با علف‌های هرز زراعت نخود پاییزه باید انجام شود تا رطوبت موجود در خاک حفظ شود.

کد خبر 5192239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha