۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱

با کشته شدن دست کم ۱۰۰ نفر دیگر؛

شورای امنیت برای اولین بار درباره تحولات تیگرای ابراز نگرانی کرد

شورای امنیت برای اولین بار درباره تحولات تیگرای ابراز نگرانی کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار از زمان آغاز خشونت ها در منطقه «تیگرای» اتیوپی، درباره آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با کشته شدن دست کم ۱۰۰ نفر دیگر در تحولات تیگرای اتیوپی، شورای امنیت برای اولین بار نسبت به وضعیت موجود در این کشور ابراز نگرانی کرد.  

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نقض حقوق بشر از جمله خشونت و سوءاستفاده جنسی در ایالت تیگرای افزایش یافته و این نهاد از وخامت وضعیت انسانی در این منطقه به شدت نگران است.

از سوی دیگر «مارک لوکاک» هماهنگ کننده روابط بشری و کمک‌های اضطراری سازمان ملل متحد طی گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد که یگان‌های اریتره با نیروهای مسلح اتیوپی به ایالت تیگرای علی‌رغم اعلام اتیوپی مبنی بر عقب‌نشینی یگان‌های اریتره٬ همچنان در منطقه حضور دارند.

ارتش اتیوپی عملیات آزادسازی منطقه «تیگرای» از دست نیروهای شورشی موسوم به «جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای» را در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ آغاز و در ۱۹ نوامبر نیز وارد شهر آکسوم و روز ۲۸ نوامبر نیز وارد «مکله» پایتخت تیگرای شد.

در حالی که درگیری ها در تیگرای اتیوپی همچنان در جریان است از چند روز قبل منطقه «امهر» واقع در شمال غربی این کشور نیز صحنه درگیری های مسلحانه شده است.  

مسئولان داخلی، آمار دقیقی از شمار قربانیان این درگیری‌ها نداده‌اند اما «ایندال هایلی» میانجیگر ارشد اتیوپی گفت: احتمالا ۲۰۰ تن در این درگیری‌ها کشته شده اند.

وی اعلام کرد: می‌توان گفت شمار کشته‌ها بیش از ۱۰۰ تن است اما ارزیابی‌ها ۲۰۰ کشته را نشان می‌دهد. این آمار با جمع آوری اطلاعات از آوارگان به دست آمده است.

وی افزود: بیش از ۳۲۵ هزار تن در پی این خشونت ها آواره شده‌اند.

در جریان درگیری‌ها در ماه مارس در اقلیم امهر نیز بیش از ۳۰۰ تن کشته شده و ۵۰ هزار تن آواره شدند.

کد خبر 5196235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha