۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲

برگزاری سه دیدار تدارکاتی؛

اعزام ملی‌پوشان بسکتبال به سوریه پیش از شرکت در انتخابی کاپ آسیا

اعزام ملی‌پوشان بسکتبال به سوریه پیش از شرکت در انتخابی کاپ آسیا

تیم ملی بسکتبال که حضور در رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا را در برنامه دارد پیش از اعزام به محل برگزاری این رقابت‌ها در تورنمنت بین‌المللی به میزبانی سوریه شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از المپیک و حضور در این رویداد، تیم ملی بسکتبال کشورمان باید در پنجره سوم و پایانی انتخابی کاپ آسیا شرکت کند تا وضعیت خود را برای حضور در جمع ۱۶ تیم شرکت کننده در رقابت های ۲۰۲۱ کاپ آسیا نهایی کند. 

بر همین اساس تمام برنامه های آماده سازی ملی پوشان بسکتبال برای این دو میدان و آماده سازی شرکت در آنها دنبال می شود؛ یکی از این برنامه ها حکایت از حضور در تورنمنتی دارد که قرار است به میزبانی سوریه برگزار شود. 

موضوع برگزاری این تورنمنت و پیشنهاد حضور در آن از طرف سوری‌ها به فدارسیون بسکتبال ایران و مدیرانش مطرح شده اما هنوز دعوتنامه رسمی آن ارسال نشده است. طبق صحبت های مطرح شده قرار است لبنان و مصر هم همراه با سوریه و ایران در این تورنمنت شرکت داشته باشند. 

زمان برگزاری تورنمنت پیشنهادی سوریه نهایی نیست اما قرار است پیش از پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا و در فاصله چند روز مانده به این دیدارها باشد. بر همین اساس شرکت در این تورنمنت مورد استقبال فدراسیون بسکتبال و مدیران تیم های ملی قرار گرفته اگرچه تصمیم گیری قطعی در مورد آن به دریافت دعوتنامه رسمی موکول شده است.

فدراسیون بسکتبال قصد دارد شرایط را به گونه ای مهیا کند که ملی پوشان پس از اعزام به لبنان و شرکت در تورنمنت بین المللی این کشور از همانجا راهی محل برگزاری دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا شوند.

اردن میزبان دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در گروه E است که ایران هم در آن قرار دارد. طبق برنامه اعلام شده تیم ملی بسکتبال کشورمان نخستین دیدار خود در این پنجره را ۲۲ خردادماه برابر قطر برگزار می کند سپس ۲۴ خردادماه به مصاف عربستان می رود.  

پیش از این قرار بود دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا اسفندماه سال گذشته در قطر برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا و تصمیم دولت قطر مبنی بر لغو تمام رویدادهای ورزشی در این کشور به تعویق افتاد. 

تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر با ۳ برد و یک باخت صدرنشین گروه E انتخابی کاپ آسیاست. این تیم سال گذشته در قالب پنجره دوم این رقابت ها که در قطر برگزار شد، مقابل  عربستان به برتری دست یافت اما نتیجه دیدار برابر سوریه را واگذار کرد. در پنجره نخست که سال ۹۸ برگزار شد اما تیم ملی در هر دو دیدار خود مقابل قطر و سوریه به برتری دست یافت. 

مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در سال  جاری میلادی طی روزهای ۲۵ مردادماه تا ۶ شهریورماه به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد. 

کد خبر 5197179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha