۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۱۶

معاون عمرانی استاندار سمنان:

استان سمنان نیازمند ایجاد ستاد تنش آبی است

استان سمنان نیازمند ایجاد ستاد تنش آبی است

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ستاد تنش آبی با توجه به کاهش چشمگیر بارش‌ها به منظور مدیریت مصرف آب در استان با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری شامگاه پنجشنبه در نشست هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه ستاد تنش آبی با توجه به کاهش چشمگیر بارش‌ها به منظور مدیریت مصرف آب در استان سمنان باید تشکیل شود، تاکید کرد: برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت مصرف آب در استان با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تشکیل این ستاد در مدیریت مصرف آب و اتخاذ راهکارهای اصولی برای مدیریت و مقابله با بحران کم آبی در سال جاری تأثیر گذار است، افزود: مدیریت مصرف آب برای استفاده فضای سبز مورد توجه باشد و شهرداری‌ها در ارتباط با مدیریت مصرف آب همانند سال‌های گذشته در فصل‌های گرم، دقت نظر داشته باشند.

مدیریت مصرف و منابع

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه مدیریت مصرف و دسترسی به آب آشامیدنی در تمام مناطق شهری و روستایی استان با جدیت دنبال شود و تمام چاه‌های آب در نقاط مختلف شهری و روستایی شناسایی شود، ابراز داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به در اختیار قراردادن تانکرهای آبرسانی خود به شرکت آب و فاضلاب استان همکاری لازم را داشته باشند.

فخری با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی در ادارات با جدیت پیگیری و رصد شود و ادارات دولتی در مصرف سوخت و انرژی به ویژه آب، برق و گاز باید الگوی سایر ادارات و اقشار مردم باشند، بیان کرد: اداراتی که در مدیریت مصرف انرژی خوب اقدام کردند قدردانی شوند و به اداراتی که در مدیریت مصرف انرژی عملکرد خوبی ندارند، تذکر داده شود.

کاهش دبی و بارش‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در استان از ابتدای مهر ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۴۳ درصد کاهش یافته است، گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها برای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، ستاد تنش آبی در شرکت آب و فاضلاب تشکیل خواهد شد.

محمد طاهری ابراز داشت: به دلیل کاهش بارش باران و برف در سال زراعی جاری، به احتمال از هفته‌های آینده عملیات آبرسانی به برخی از مناطق روستایی و عشایری استان سمنان با تانکر انجام خواهد شد و با توجه به کمبود تانکر، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برای در اختیار قرار دادن تانکرهایشان به شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.

وی با بیان اینکه خواستار مکاتبه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با دستگاه‌های اجرایی به منظور همکاری با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی با تانکر به مناطق دور دست و روستایی هستیم، ابراز داشت: دبی چشمه‌سارها در بسیاری از نقاط استان سمنان ۵۰ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه بر اساس آمار، دبی چشمه‌سارهای مناطق خطیر کوه و کالپوش در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد و در مناطقی مانند کوه زر تا ۷۵ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: در ارتباط با مدیریت مصرف انرژی در ادارات جلساتی به صورت مستمر با حضور معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری سمنان در حال برگزاری است و براساس آمار ادارات خوش‌نام و بدنام در مدیریت مصرف انرژی معرفی خواهند شد.

کد خبر 5200968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha