۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶

برای اولین بار؛

۷ هکتار کلزا به صورت نشایی در آذربایجان غربی کشت شد

۷ هکتار کلزا به صورت نشایی در آذربایجان غربی کشت شد

ارومیه - مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: برای اولین بار در سطح استان، حدود ۷ هکتار کلزا بصورت نشایی کشت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم ابراهیم زاده ظهر یکشنبه در جریان بازدید از مزارع کلزای شهرستان نقده افزود: در سال جاری حدود ۱۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که نسبت به سال قبل حدود ۳۰۰ درصد سطح زیرکشت این محصول افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار در سطح استان، حدود ۷ هکتار کلزا به صورت نشایی کشت شده است که وضعیت این مزارع نیر بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

ابراهیم زاه خاطر نشان کرد: در طی سال زراعی جاری تا کنون در سطح ۳ هزار و ۹۴ هکتار نیز با علف‌های هرز پهن برگ و نازک برگ مبارزه شیمیایی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری در راستای پشتیبانی و حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی مقدار ۵ هزار کیلو انواع مختلف بذور هیبرید خارجی، ۷۰۰ تن انواع کود شیمیایی و ۱۳۰ لیتر سم علف کش بوتیزان استار به صورت یارانه دار در بین کلزا کاران شهرستان توزیع شده است.

ابراهیم زاده اضافه کرد: همچنین در جهت حمایت از تولید قیمت خرید تضمینی کلزا نیز توسط شورای عالی اقتصاد به قیمت ۱۱۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم افزایش یافته است که نسبت به سال قبل حدود ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نقده بیان کرد: پیش بینی می‌شود در شرایط مطلوب امسال حدود ۲۵۰۰ تن محصول کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

کد خبر 5202884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha